Anestezi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ANZ106 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Anestezi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NURAY ASLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; hastaya yapılacak operasyon için gerekli anestezi uygulanması hakkındaki temel prensipleri ve vücut sistem temelli uygulanacak anestezi için gerekli özellikleri açıklamaktır. Sistem bazlı uygulanacak anestezide kullanılacak ilaçları ve izlenecek prensipleri detaylıca açıklar. |
Dersin İçeriği: | Sistem hastalıklarında ve cerrahi işlemlerde anestezi uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | ön hazırlık gerektirmez |
2) | Rejyonel anestezi(Epidural, spinal,kaudal, kombine) | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
3) | periferik bloklar ve RİVA anestezi uygulaması | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
4) | TİVA | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
5) | Hemodinamik monitörizasyon ve hasta takibi | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
6) | Ağrı yönetimi ve PCA | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
7) | sedo analjezi uygulaması | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
8) | Vize sınavı | Sınava hazırlık, tüm notları tekrar etme |
9) | Acil İlaçlar | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
10) | Ölümcül Aritmiler | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
11) | Temel ve İleri Yaşam Desteği | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
12) | Defibrilasyon ve Kardiyoversiyon | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
13) | ameliyathane dışı anestezi uygulaması | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
14) | ameliyathane dışı anestezi uygulaması | Ders notu olearn sisteminde paylaşılmıştır. Dersten önce notların okunması gerekmektedir. |
15) | Final sınavı | sınav hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Teknikerler-Teknisyenler için Anestezi Prof Dr. Melek Güra Çelik, Güneş Tıp Kitapevi, Published: 01/01/2013 ISBN: 978-975-277-516-9 |
Diğer Kaynaklar: | Literatür, ilgili makale ve tezler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |||||||||
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |||||||||
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |||||||||
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |||||||||
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |||||||||
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |||||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | 5 |
3) | Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | 4 |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | 4 |
7) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | 5 |
8) | Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 4 |
9) | Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | 4 |
10) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |