Dersin Amacı: |
Ders, bireylerin tüm örgütsel eğitim araçlarından bağımsız olarak toplumdaki yerlerini algılamalarını, kendi özgür iradeleriyle tercihlerini yapabilmeyi ve bu tercihlerin sorumluluğunu alabilmeyi, bireysel keşiflerle öz dürüstlüğü anlayıp bilinçli bir şekilde kendi duygu, düşünce ve davranışlarıyla barışık bireyler yetiştirmeyi öğretir. Etrafında olan biteni sorgulamadan kabul etmek yerine farkındalığı arttırarak günümüz modern yaşam tarzının ihtiyaçlarına göre sorgulamalarını yapıp sadece eğitimin bireye verdikleri ile değil, akıl yoluyla da sonuçlar elde etmeyi ve yaşamın yeni ihtiyaçlarına uyum sağlamayı öğretir. |
Dersin İçeriği: |
Bireyselliğin ve farkındalığın tanımı, bireyi oluşturan faktörler, sosyal kontratlar ve çıkar algısı, denge, normalizasyonun tanımı, duygu yönetimi, algı yönetimi, istek ve ihtiyaç ayrımı, toplum ve tehdit algısı, tercih özgürlüğü ve farkındalığı, koşullu ve koşulsuz şartlanmalar, cinsellik algısı ve toplumdaki yeri, nefes ile zihin yönetimi, yargı mekanizması ve duygularımızla başa çıkabilme, determinizmin tanımı ve dualitenin anlaşılması, öğrenme yöntemleri, motivasyonların harekete geçirilmesi, yüzleşme süreçleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin açıklanması
• Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi
• Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması
• Dönem bitirme projeler hakkında bilgi verilmesi
• Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi
|
|
2) |
• Bireysel farkındalığın tanınması
• Ben algısı
|
|
3) |
• Nefes kullanımı
• Yaşamın anlaşılması ve tanımlanması
• Nefes zihin ilişkisi
|
|
4) |
• Bireysel ve Toplumsal tercihlerin farkı
• Tercihlerin farkındalığa ve üretkenliğe etkileri
• Tercih mekanizması ve motivasyon
|
|
5) |
• Toplumsal kodların anlaşılması
• Toplumsal kodların silinmesi
|
|
6) |
• Zihinsel süreçlerin tanınması
• Duygu Düşünce Davranış etkileşimi
• Duygu yönetimi
• Zihin ve Hafıza yönetimi
|
|
7) |
• Denge unsurlarının anlaşılması
• Normalizasyon
• Toplum ve tehdit algısı
• Determinizm
|
|
8) |
• Dual kavramların anlaşılması, dualite
• Sorgusuz yargıların bireye ve topluma etkileri
|
|
9) |
• Üretkenlik ve motivasyonların anlaşılması
• Öz motivasyon yaratma becerisi
|
|
10) |
• Yargıların tanınması
• Yargılardan arınma
• Sorumluluk ve Suçluluk
|
|
11) |
• Üretkenlik için zaman kullanımı
• Zaman ve sürenin farkı / verimli kullanımları
• Zaman yönetimi
|
|
12) |
• Öğrenme alışkanlıklarının anlaşılması
• İstenilenin keşfi – ne istediğini bilen bir birey olma
|
|
13) |
• Bireysel yollar çizilmesi
• Bireylerin üretkenliğinin yönlendirilmesi
• Farkındalığın keşfi
|
|
14) |
• Öğretici sınav uygulaması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|