Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik iki eser verilmesi. |
• Ev ödevi: Verilen duruş, ses ve nefes egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların deşifre edilerek çalışılması. |
2) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması.
• Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması.
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
3) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması.
• Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması.
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
4) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni iki parçanın çalışılmak üzere verilmesi.
• Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması.
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. Yeni parçaların deşifre çalışılması. |
5) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması.
• Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması.
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
6) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
7) |
• Ses eğitimi hakkında genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlere ait genel bilgi
• Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan bir eserin enstrüman eşliği ile icrası.
|
• Ev ödevi: Sınav öncesi derste verilen yeni aria / parçaların deşifre edilerek çalışılması. Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması. |
8) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılması.
• Artikülasyon egzersizleri
|
• Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
9) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılması.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
10) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Öğrencinin dalına yönelik yeni bir eserin verilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen ariaların /parçaların çalışılmaya devam edilmesi , yeni verilen parçaların deşifre çalışılması. |
11) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
12) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
13) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. |
14) |
• Ses eğitimi hakkında genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik verilen esere ait genel bilgi
• Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan eserlerin enstrüman eşliği ile icrası.
|
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To make students more effective and capable in their future professions as artists |
|
2) |
To increase students’ intuition and discover their creative power throughout their academic careers |
|
3) |
By enhancing creative potential, to widen the horizons of habitual thought and form open-minded and captivating artists |
|
4) |
To support students along their artistic journey and prepare them for fruitful, fulfilling careers |
|
5) |
By combining the reason of science and the sense of art, to create citizens ready to meet the substantial and spiritual needs of society |
|
6) |
To build aesthetic awareness |
5 |
7) |
To increase awareness of local and international values surrounding music |
|
8) |
To create a space where abstract and concrete concepts can be converted into creative power, as well as original and innovative artistic work |
|
9) |
To build a sensibility for success in their professional lives |
|
10) |
To become well-rounded individuals enriched with an interdisciplinary and diverse education |
|