MBM322 Voice Training IIIstanbul Okan UniversityDegree Programs MusicGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Music
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: MBM322
Course Name: Voice Training II
Course Semester: Spring
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
0 2 1 6
Language of instruction: TR
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: Yes
Type of course: Department Elective
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Assoc. Prof. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Course Lecturer(s): Assoc. Prof. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: General information on the necessity of voice using and breathing, comprehend location of the diaphragm and breathing exercises, voice exercises with correct breathing, the performance of the student according to the field inwhich he/she is going to train.
Course Content: Voice, breath, especially Diaphragm breath usage and knowledge
Exercises on diaphragmatic breathing
Performance at the intermediate level

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Learning general information about the function of voice and breathing organs.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
1) Check of the homeworks.
Field Specific Competence
1) A review of the literature.
2) Singing with piano or instrument accompaniment.
3) Learning the correct use of voice and breathing organs for singing.
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
1) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik iki eser verilmesi. • Ev ödevi: Verilen duruş, ses ve nefes egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların deşifre edilerek çalışılması.
2) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
3) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
4) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni iki parçanın çalışılmak üzere verilmesi. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. Yeni parçaların deşifre çalışılması.
5) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
6) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılmaya devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
7) • Ses eğitimi hakkında genel bilgi • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlere ait genel bilgi • Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan bir eserin enstrüman eşliği ile icrası. • Ev ödevi: Sınav öncesi derste verilen yeni aria / parçaların deşifre edilerek çalışılması. Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması.
8) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
10) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Öğrencinin dalına yönelik yeni bir eserin verilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen ariaların /parçaların çalışılmaya devam edilmesi , yeni verilen parçaların deşifre çalışılması.
11) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
12) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
13) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
14) • Ses eğitimi hakkında genel bilgi • Öğrencinin dalına yönelik verilen esere ait genel bilgi • Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan eserlerin enstrüman eşliği ile icrası.

Sources

Course Notes / Textbooks: For Musical Singers - Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation), Classical Musicals
For Opera Singers - Arie Antiche Band 1,2,3, Mozart Lieder, Brahms Lieder, Verdi Musica da Camera, Donizetti Musica da Camera, Soprano / Tenor / Bariton / Bass Album
References: 1- Arie Antiche Band 1,2,3
2- Mozart Lieder, Brahms Lieder, Verdi Musica da Camera, Donizetti Musica da Camera
3- Soprano / Tenor / Bariton / Bass Album
4- Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
5- Classical Musicals

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

3

5

2

4

Program Outcomes
1) To make students more effective and capable in their future professions as artists
2) To increase students’ intuition and discover their creative power throughout their academic careers
3) By enhancing creative potential, to widen the horizons of habitual thought and form open-minded and captivating artists
4) To support students along their artistic journey and prepare them for fruitful, fulfilling careers
5) By combining the reason of science and the sense of art, to create citizens ready to meet the substantial and spiritual needs of society
6) To build aesthetic awareness
7) To increase awareness of local and international values surrounding music
8) To create a space where abstract and concrete concepts can be converted into creative power, as well as original and innovative artistic work
9) To build a sensibility for success in their professional lives
10) To become well-rounded individuals enriched with an interdisciplinary and diverse education

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) To make students more effective and capable in their future professions as artists
2) To increase students’ intuition and discover their creative power throughout their academic careers
3) By enhancing creative potential, to widen the horizons of habitual thought and form open-minded and captivating artists
4) To support students along their artistic journey and prepare them for fruitful, fulfilling careers
5) By combining the reason of science and the sense of art, to create citizens ready to meet the substantial and spiritual needs of society
6) To build aesthetic awareness 5
7) To increase awareness of local and international values surrounding music
8) To create a space where abstract and concrete concepts can be converted into creative power, as well as original and innovative artistic work
9) To build a sensibility for success in their professional lives
10) To become well-rounded individuals enriched with an interdisciplinary and diverse education

Learning Activity and Teaching Methods

Assessment & Grading Methods and Criteria

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 16 2 32
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 34