Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CENG203 | ||||||||
Ders İsmi: | Data Structures | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
CENG106 - Object Oriented Programming I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİ UFUK PEKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Behnam Rahnama Doç. Dr. YUSUF KAVURUCU Dr.Öğr.Üyesi ALİ UFUK PEKER Dr.Öğr.Üyesi RÜYAM ACAR Doç. Dr. SHADI HILLES |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, gerçek uygulamalar bağlamında programlama ve problem çözme üzerine yoğunlaşmaktadır. Odak noktası algoritmalar ve veri yapılarıdır. Ders algoritması analizinin ilk bölümünde listeler, yığınlar, torbalar, kuyruklar, öncelik kuyrukları, ağaçlar, karma tablolar ve sıralama ve arama için klasik algoritmalar gibi temel veri yapıları tanıtılmaktadır. İkinci bölümde, grafikler, dizeleri işlemek için algoritmalar gibi daha gelişmiş algoritmalar ele alınmıştır. |
Dersin İçeriği: | 1 Giriş, Vaka Analizi: Union-Find, Algoritma Analizi 2 Yığınlar ve Kuyruklar Temel Sıralamalar: Seçmeli Sıralama, Araya Sokma Sıralaması, Shell Sıralaması 3 Birleşmeli Sıralama, Hızlı Sıralama 4 Öncelikli Kuyruklar, Kümeleme Sıralaması 5 Temel Sembol Tabloları, İkili Arama Ağaçları 6 /Dengeli Arama Agaçları, DAA’nın Geometrik Uygulamaları 7 Çırpı Tabloları, Sembol Tablo Uygulamaları 8 Ara Sınav 9 Yönsüz Graflar 10 Yönlü Graflar 11 Minimum Kapsama Ağaçları, En Kısa Yollar 12 Sözcük Sıralamaları, Sözlük Ağaçları, Alt Sözcük Aramaları 13 Düzenli İfadeler, Veri Sıkıştırma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Vaka Analizi: Union-Find, Algoritma Analizi | |
2) | Yığınlar ve Kuyruklar Temel Sıralamalar: Seçmeli Sıralama, Araya Sokma Sıralaması, Shell Sıralaması | |
3) | Birleşmeli Sıralama, Hızlı Sıralama | |
4) | Öncelikli Kuyruklar, Kümeleme Sıralaması | |
5) | Temel Sembol Tabloları, İkili Arama Ağaçları | |
6) | Dengeli Arama Agaçları, DAA’nın Geometrik Uygulamaları | |
7) | Çırpı Tabloları, Sembol Tablo Uygulamaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yönsüz Graflar | |
10) | Yönlü Graflar | |
11) | Minimum Kapsama Ağaçları, En Kısa Yollar | |
12) | Sözcük Sıralamaları, Sözlük Ağaçları, Alt Sözcük Aramaları) | |
13) | Düzenli İfadeler, Veri Sıkıştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Algorithms,4th Edition, R. Sedgewick and K. Wayne, Addison-Wesley Professional, 2011, ISBN 0-321-57351-X |
Diğer Kaynaklar: | Book website: http://algs4.cs.princeton.edu Algoritma Geliştirme ve Veri Yapıları, 3. Basım, Rifat Çölkesen, Papatya Yayıncılık, 2016, ISBN 978-975-6797-94-5 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 4 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |