IDEP202 İngilizce Öğretim Programlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP202
Ders İsmi: İngilizce Öğretim Programları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İngilizce dil dersinin izlencesini hazırlamaya hazırlık olarak belirli amaçlı dil ve gereksinim çözümlemesi konularıyla ilgili bilgi vermek.
Dersin İçeriği: • Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi

• Gereksinim Çözümlemesi
o Tanım ve genel özellikler
o 1926: Michael West
o 1971: Avrupa Konseyi ve Çağdaş Diller Projesi
o John Munby: İletişim Gereksinimleri İşlemcisi (CNP)
o Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi için gereksinim çözümlemesi
o Gereksinim çözümlemesinde veri toplama yolları
o Gereksinim çözümlemesi araştırma uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İngilizce öğretmenliği uygulaması yapmak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenceye ve eğitsel teknolojiler ve gereçlerin hazırlanması ilkelerine göre günlük ders planlarını hazırlamak.
2) Bireyin öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bunların öğrencinin gelişimiyle ilişkisini çözümlemek.
3) Yabancı dil öğretimindeki yaklaşım ve yöntemleri tanımlayıp uygulamak.
4) Değerlendirme ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlayıp bunları okul ortamında uygulamak.
5) Dilbilimdeki kuramsal ve uygulamalı kavram ve ilkeleri açıklamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse ve konuya giriş
2) Belirli amaçlı yabancı dil öğretimi: Genel kavram ve ilkeler. (A1) Erözden, A. (2000a). Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi. Unpublished manuscript.
3) Belirli amaçlı yabancı dil öğretimi modelleri. (A1) Erözden, A. (2000a). Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi. Unpublished manuscript.
4) • Gereksinim Çözümlemesi o Tanım ve genel özellikler (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
5) • Gereksinim Çözümlemesi 1. Tanım ve genel özellikler (devam) (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
6) Gereksinim çözümlemesi uygulamaları: 2. 1926: Michael West (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
7) 3. 1971: Avrupa Konseyi ve Çağdaş Diller Projesi (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
8) Arasınav (Yok)
9) 3. 1971: Avrupa Konseyi ve Çağdaş Diller Projesi (devam) (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
10) 4. John Munby: İletişim Gereksinimleri İşlemcisi (CNP) (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
11) 4. John Munby: İletişim Gereksinimleri İşlemcisi (CNP) (devam) (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
12) Uygulama: Değişik öğrenen profilleri için CNP'nin işletilmesi. (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
13) 5. Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi için gereksinim çözümlemesi (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
14) 6. Gereksinim çözümlemesinde veri toplama yolları 7. Gereksinim çözümlemesi araştırma uygulamaları (A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (A1) Erözden, A. (2000a). Belirli Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi. Unpublished manuscript.
(A2) Erözden, A. (2000b). Gereksinim Çözümlemesi. Unpublished manuscript.
(A3) Erözden, A. (2000c). İzlence Hazırlama. Unpublished manuscript.
Diğer Kaynaklar: 2. Council of Europe (2001), Common European Framework of reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Language Policy Unit, Strasbourg.
3. A Teacher’s Guide to the Common European Framework. Pearson Longman.
4. Ek, J.A. van (1975). The Threshold Level 1990. Council of Europe.
5. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Threshold 1990. Council of Europe.
6. Ek, J.A. van & Trim, J.L.M. (1991). Waystage 1990. Council of Europe.
7. Breakthrough Level Specifications

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

4

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 4
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. 2
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme 2
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme 5
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. 3
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 3 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 10 50
Ödevler 2 10 20
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 101