Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Autism and communication -General terminology |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
2) |
Communication problems in children with autism |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
3) |
Autism and brain development |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
4) |
Alternative communication methods |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
5) |
ABA (UDA) method |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
6) |
TEACCH method |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
7) |
Midterm |
|
8) |
PECS method
|
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
9) |
Group works 1 |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
10) |
Group works 2 |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
11) |
Autism and Alternative Communication in Medicinal Pedagogy |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
12) |
Alternative Therapies in Autism |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
13) |
Scientific studies |
Howlin, P., Baron-Cohen, S., & Hadwin, J. (2017). Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretmek. (S. Atasoy, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
McClannahan, L. E., Krantz, P. J., & Birkan, B. (2010). Otizmli çocuklara konuşma becerilerinin öğretimi: Replikler ve replik silikleştirme. Sistem Yayıncılık. |
14) |
Final exam |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Evaluates nature of knowledge, source, boundaries, accuracy, reliability and validity. |
|
2) |
Has the information of teaching programs, teaching strategies, methods and techniques of measurement and evaluation about their field. |
|
3) |
Disclose information about the developmental characteristics of individuals with special education needs. |
|
4) |
Uses further sources of information related with the field. |
|
5) |
Conceptualizes events, and analyzes by scientific methods and techniques, interprets and evaluates the data. |
|
6) |
Adapts, adapts and develops appropriate scientific methods and techniques for special needs students. |
|
7) |
Develops material appropriate to subject area and needs of students. |
|
8) |
Evaluates acquisitions of students by using different methods. |
|
9) |
Selects and applies the achievements, themes, activities, test cases of the programs in accordance with the individual needs of the students. |
|
10) |
Develops and implements appropriate family and educational programs for children and families with special educational needs. |
|
11) |
Takes responsibility to solve unpredictable and complex problems encountered in practice as an individual or a member of a group. |
|
12) |
Instructs persons and institutions about the field. |
|
13) |
Shares his/her ideas and solution suggestions with experts and other people by the support of quantitative and qualitative data. |
|
14) |
Follows information about the field by using foreign language at least at the level of the European Language Portfolio B1 and communicate with colleagues. |
|
15) |
Determines the learning needs and manages his/her own learning process. |
|
16) |
Develops positive attitudes to lifelong learning. |
|
17) |
Uses ways of accessing to information effectively.
|
|
18) |
Communicates with the persons and the institutions to create and to maintain a safe school environment. |
|
19) |
Develops awareness on the national and the universal values that are expressed in the National Education Basic Law. |
|
20) |
Adheres to laws, regulations and legislation related to duties rights and responsibilities. |
|