Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Meeting, introduction of the course content, explanation of course resources. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA
YAZI)
Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
2) |
Presentation of Braille alphabet, its history (visual presentation and videos). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
3) |
Presentation of Braille alphabet (letters, symbols, punctuation etc.). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
4) |
Tools and materials used in Braille writing system (tablet, relief pen, wedge, percussion typewriter, technological tools etc.). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
5) |
Tools and materials used in Braille writing system. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
6) |
Reading and writing in Braille alphabet. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
7) |
Midterm |
|
8) |
Reading and writing in Braille alphabet (Reading and writing with Perkins and German typewriters). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
9) |
Reading and writing using single letter, two letter, syllable and word root abbreviations. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
10) |
Reading and writing using single letter, two letter, syllable and word root abbreviations. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
11) |
Reading and writing using single letter, two letter, syllable and word root abbreviations. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
12) |
Reading and writing using single letter, two letter, syllable and word root abbreviations. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
13) |
Reading and writing using single letter, two letter, syllable and word root abbreviations. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
14) |
Final exam |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Evaluates nature of knowledge, source, boundaries, accuracy, reliability and validity. |
|
2) |
Has the information of teaching programs, teaching strategies, methods and techniques of measurement and evaluation about their field. |
|
3) |
Disclose information about the developmental characteristics of individuals with special education needs. |
|
4) |
Uses further sources of information related with the field. |
|
5) |
Conceptualizes events, and analyzes by scientific methods and techniques, interprets and evaluates the data. |
|
6) |
Adapts, adapts and develops appropriate scientific methods and techniques for special needs students. |
|
7) |
Develops material appropriate to subject area and needs of students. |
|
8) |
Evaluates acquisitions of students by using different methods. |
|
9) |
Selects and applies the achievements, themes, activities, test cases of the programs in accordance with the individual needs of the students. |
|
10) |
Develops and implements appropriate family and educational programs for children and families with special educational needs. |
|
11) |
Takes responsibility to solve unpredictable and complex problems encountered in practice as an individual or a member of a group. |
|
12) |
Instructs persons and institutions about the field. |
|
13) |
Shares his/her ideas and solution suggestions with experts and other people by the support of quantitative and qualitative data. |
|
14) |
Follows information about the field by using foreign language at least at the level of the European Language Portfolio B1 and communicate with colleagues. |
|
15) |
Determines the learning needs and manages his/her own learning process. |
|
16) |
Develops positive attitudes to lifelong learning. |
|
17) |
Uses ways of accessing to information effectively.
|
|
18) |
Communicates with the persons and the institutions to create and to maintain a safe school environment. |
|
19) |
Develops awareness on the national and the universal values that are expressed in the National Education Basic Law. |
|
20) |
Adheres to laws, regulations and legislation related to duties rights and responsibilities. |
|