Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RPDP221 | ||||||||
Ders İsmi: | Gelişim Psikolojisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP ŞEBNEM KURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP ŞEBNEM KURT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çocukluk ve ergenlikte gelişim dönemine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişiklikleri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | çocukluk ve ergenlikte gelişim dönemine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişiklikleri açıklama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Genel giriş –dersin gereklilikleri, sinavlar ve ödevler konusunda genel bilgilendirme | |
2) | • Erken çocukluk dönemi ile ilgili tarihsel yaklaşımları inceleme • Çocuk gelişimi kuramlarını inceleme | |
3) | • Genetik, doğum öncesi gelişim ve doğumu inceleme • Yenidoğanin genel fiziksel, psikolojik durumu inceleme • Özel gereksinimi olan yenidoğanları inceleme | |
4) | • Bebeklerde fiziksel gelişim ve beyin gelişimini inceleme • Bebeklerde bilişsel gelişimi irdeleme | |
5) | • Bebeklikte bilişsel gelişimi inceleme • Bebeklik döneminde dil ve okuma yazma becerilerini açıklama | |
6) | • Bebeklikte sosyal ve duygusal gelişimi inceleme | |
7) | Okul öncesi dönemde fiziksel gelişim ve motor gelişimini inceleme | |
8) | vize | |
9) | • Okul öncesi dönemde bilişsel gelişimi inceleme • Sembolik düşünce ve okul öncesi dönemde okuryazarlığı açıklama | |
10) | • Okul öncesi dönem çocuklarinda sosyal ve duygusal gelişimi inceleme | |
11) | • Ilkokul yillarinda fiziksel ve motor gelişimi inceleme | |
12) | • İlkokul yillarinda bilişsel gelişimi inceleme | |
13) | • İlkokul yillarinda dil ve okuryazarlik inceleme | |
14) | • İlkokul yillarinda sosyal duygusal gelişimi inceleme | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim Yazar: Jeffrey Trawick Swith Berrin AKMAN 2017 Nobel |
Diğer Kaynaklar: | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim Yazar: Jeffrey Trawick Swith Berrin AKMAN 2017 Nobel Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 1 (0-36 Ay) Yazar(lar): Aysel Köksal Akyol 2017 Anı Yayıncılık Gelişim Psikolojisi Yazar(lar) : Mehmet Bilgin Banu Yazgan İnanç Meral Kılıç Atıcı 2017 Pegem Gelişim Psikolojisi Yazar: Bekir Onur 2011 İmge |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | 1 |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | 5 |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | 5 |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | 5 |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | 3 |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | 5 |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | 5 |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |