| Geomatik Mühendisliği | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | CHN111 | ||||||||
| Ders İsmi: | Basic Chinese-I | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: | 
	
  | 
||||||||
| Öğretim Dili: | |||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Yabancı Dil Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: | 
  | 
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BUSE ÖZLEM GÜVEN | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | 
Öğr.Gör. SİMGE YALIN  | 
||||||||
| Dersin Yardımcıları: | 
| Dersin Amacı: | Öğrencilerin Çin ile ilgili kültürünün oluşmasını sağlama, temel Çince kelimeleri anlamasını ve bilmesini sağlama, basit kelimelerle kendini ifade edebilmesini sağlama | 
| Dersin İçeriği: | Kendini tanıtma, ailesini basitçe tanıtma, sayıları öğrenme, taneleri öğrenme, ülkeleri öğrenme ve basit gramer yapıları | 
	Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
	
  | 
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | Çin ve Çinceye giriş | yok | 
| 2) | İsmim David (İsim cümleleri) | ders kitabı | 
| 3) | İsmim David (soru cümleleri) | ders kitabı | 
| 4) | Bu, Anny'nin haritasıdır (iyelik zamiri) | Ders kitabı | 
| 5) | Bu, Anny'nin haritasıdır (有 cümlesi) | Ders kitabı | 
| 6) | Bu, Anny'nin haritasıdır (ölçü ifadeleri) | ders kitabı | 
| 7) | tekrar | ders kitabı ve notlar | 
| 8) | vize | ders kitabı ve notlar | 
| 9) | Ailenizde kaç kişi var? (soru zamirleri) | ders kitabı | 
| 10) | Ailenizde kaç kişi var? (kişi zamirleri) | ders kitabı | 
| 11) | Sınıfınızda kaç öğrenci var? (sayma sayıları) | ders kitabı | 
| 12) | Sınıfınızda kaç öğrenci var? (sayma sayıları ile sorular) | ders kitabı | 
| 13) | final sınavı | ders kitabı ve notlar | 
| Ders Notları / Kitaplar: | 成功之路 - 起步骗 -1 Başarının yolu - Başlangıç -1  | 
| Diğer Kaynaklar: | Road to success | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 | 
3 | 
1 | 
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||
| 1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
| 2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
| 3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
| 4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
| 5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
| 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
| 7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
| 8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
| 9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
| 10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
| 11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek | 
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
| 2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
| 3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
| 4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
| 5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
| 6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
| 7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
| 8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
| 9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
| 10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
| 11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Ödev | |
| Soru cevap/ Tartışma | 
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Ödev | |
| Uygulama | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | 1 | % 10 | 
| Küçük Sınavlar | 2 | % 30 | 
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 | 
| Final | 1 | % 30 | 
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
| Ders Saati | 28 | 2 | 56 | 
| Uygulama | 16 | 2 | 32 | 
| Ödevler | 4 | 2 | 8 | 
| Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 | 
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 108 | ||