E-MBA565 Satış Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: E-MBA565
Ders İsmi: Satış Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FADİL ÖZBAĞI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Satış yönetiminin yerini ve önemini açıklayabilecek,
Satış sürecini ifade edebilecek,
Satış gücünü planlayabilecek,
Satış gücünün motivasyonunu sağlayan etkenleri analiz edebilecek,
Satış gücünün performans değerlemesini yapabilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders ile öğrencilerin satış süreci, satış planlaması, satışçıların eğitimi ve satış gücünün performans değerlemesi konularında temel bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Satış yönetiminin önemini açıklayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Satış gücünün motivasyonunu sağlayan etkenleri analiz edebilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Satış gücünü planlama yetkinliğine erişmek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Evaluate the performance of the sales force
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders izleğinin açıklanması • Pazarlama yönetimi açısından satışların önemi • Pazarlama kavramı ve satış yönetimi Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
2) • Satış yönetiminin amaçları • Satış hedefleri ve stratejisi • Satış yönetiminin fonksiyonları • Satış yönetimi ve satışçılık • Satış yöneticisi görevleri Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
3) • Satış işlevinin genel değerlendirilmesi ve kişisel satış ile ilişkisi • Satış sorumluluklarının fonksiyonları • Satış çabaları • Satış yöntemleri Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
4) • Satış sisteminin düzenlenmesinin önemi • Satış gücünün örgütlenmesi • Satış gücü örgüt yapısının oluşturulması Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
5) • Satışların devşirilmesi ve seçimi • Satış gücünün nitelik ve nicelik olarak belirlenmesi • Satışçıların devşirilmesi ve devşirme kaynakları • Satışçıların seçilmesi • Satış gücünün eğitimi ve yerleştirilmesi Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
6) • Satışçıların motivasyonu • Ücretlendirmeler Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
7) • Satış tahmini ve önemi • Satış tahmin süreci • Satış tahmin yöntemleri • Satış bütçesinin hazırlanması • Satış bütçesi amaçları • Satış gider kalemleri • Satış bütçesi etkinliği Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
8) Vize Sınavı Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
9) • Satış bölgeleri belirlemenin yararları • Satış bölgelerinin oluşturulması • Satış bölgesi tasarımı • Pazar potansiyelini tahminleme • Geçici bölgeleri biçimlendirme • İş yükü analizi gerçekleştirme • Geçici bölgeleri ayarlamak • Satışçıların bölgelere atanması Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
10) • Satış kotalarının belirlenmesi • Satış kotalarının oluşturulması • Satış kota türleri • Satışçı etkinliğinin kotalar yoluyla değerlendirilmesi • Kota yönetimi • Satış kotası nitelikleri Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
11) • Politikaların oluşturulması • Reklam ve satış geliştirme stratejileri • Fiyatlandırma ve satış politikaları • Müşteri ilişkileri yönetimi Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
12) • Satış analizleri • Satış performans değerlendirme programının hazırlanması ve değerlendirilmesi • Satış gücü performansının değerlendirilmesi Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
13) • Etik kavramı ve pazarlama etiği • Satış etiği • Tüketici ve tüketici sorunları • Tüketicinin korunması ve temel haklar Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
14) • Sosyal medya ve satış ilişkisi • Satış yönetiminin geleceği hakkında tahminler • Sosyal medya üzerinden satış • İnternet üzerinden satış • Satışın geleceği Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.
15) Final Sınavı Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015
Prof. Dr. Abdullah Okumuş, Profesyonel Satış Yönetimi, AUZEF, İstanbul Üniversitesi, 2013
Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Asım Günal Önce, Satış Yönetimi, Beta Yayıncılık, 2015
Prof. Dr. Abdullah Okumuş, Profesyonel Satış Yönetimi, AUZEF, İstanbul Üniversitesi,2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması
6) mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması
6) mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Küçük Sınavlar 16 48
Ara Sınavlar 11 33
Final 16 64
Toplam İş Yükü 235