Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) "Belirsiz Geçmiş Zaman, -Dan önce, -Dan sonra, -madan önce, -dıktan sonra" kalıplarını bilir.
|
2) "Pekiştirme, gibi, kadar"
|
3) "Geniş Zaman, -CA, -A göre, bu yüzden/bu sebeple, belki...belki, hem...hem, ne...ne, ya...ya, ister...ister" kalıplarını bilir.
|
4) "-ma/-mak/-Iş, Dolaylı Anlatım" kalıplarını bilir.
|
5) "-(y)Ip, -madan, -mayıp, -()ArAk" kalıplarını bilir.
|
6) "-(y)Abil-" kalıbını bilir.
|
7) "-mAk için, -mAk üzere, ...diye sormak, ...diye cevap vermek" kalıplarını bilir.
|
8) "-an/-en" kalıplarını bilir.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Belirsiz Geçmiş Zaman, -Dan önce, -Dan sonra, -madan önce, -dıktan sonra |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
2) |
Pekiştirme, Gibi, Kadar |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
3) |
Geniş Zaman, -CA, -A göre, bu yüzden/bu sebeple, belki...belki, hem...hem, ne...ne, ya...ya, ister...ister |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
4) |
-ma/-mak/-Iş, Dolaylı Anlatım |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
5) |
-(y)Ip, -madan, -mayıp, -()ArAk |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
6) |
-(y)Abil- |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
7) |
-mAk için, -mAk üzere, ...diye sormak, ...diye cevap vermek |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
8) |
-an/-en
Genel Tekrar |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|