Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
The concept of historical building |
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
2) |
Conservation problems of historical buildings
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
3) |
factors affecting the determination of new function in historical buildings
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
4) |
Criteria for selecting new function options
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
5) |
Law and policy decisions in selecting new function options
|
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
6) |
Domestic and abroad approaches |
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
7) |
Mid term
|
|
8) |
Examples from abroad |
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
9) |
Examples from abroad |
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
10) |
Presentation, discussion
|
|
11) |
Domestic examples |
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
12) |
Domestic examples |
I.AKSULU, Ders Notları,2006
AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007.
|
13) |
Presentation, discussion
|
|
14) |
Evaluation
|
|
Course Notes / Textbooks: |
ÖZKARAGÖZ, K . , Tarihsel Sit Alanlarında Koruma - Geliştirme Yenileştirme Tasarım Programları İçin Bir Yöntem Denemesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 1990(İ.T.Ü. Yüksek Lisans Tezi) YAZICI,B.,19.YY Geleneksel Konya Konutlarında İşlev Dönüşümü ve Etkileri, Konya, 2010. (Selçuk Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi) ÇEÇENER, B. , Çevre ve Yapı Korunmasının Gereği, Yapı, 1976. ÖZER, B. , Konservasyon, Restorasyon ve Rövitalizasyon Sergisi, 1979. AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007. GÖRGÜLÜ, İ. , Zaman İçinde Çevreye Bağlı Olarak Fonksiyonel Değişime Uğrayan Bir Yapı Grubunun Eski ve Yeni Fonksiyonlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi, İstanbul, 1989.(Y.Ü Yüksek Lisans Tezi)
FEILDEN,B.M. Conservation of Historic Buildings, Reed Educational and Professional Publishing Ltd., Great Britain, 1997.
KUBAN, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu Kuram ve Uygulama, YEM Yayınları, İstanbul, 2000.
ALTINOLUK, Ü. , Eski Yapılarda Yeni Fonksiyonlar, İstanbul, 1991.
ALTINOLUK, Ü.(1998). Binaların Yeniden Kullanımı Program- TasarımUygulama- Kullanım. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları
|
References: |
ÖZKARAGÖZ, K . , Tarihsel Sit Alanlarında Koruma - Geliştirme Yenileştirme Tasarım Programları İçin Bir Yöntem Denemesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 1990(İ.T.Ü. Yüksek Lisans Tezi) YAZICI,B.,19.YY Geleneksel Konya Konutlarında İşlev Dönüşümü ve Etkileri, Konya, 2010. (Selçuk Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi) ÇEÇENER, B. , Çevre ve Yapı Korunmasının Gereği, Yapı, 1976. ÖZER, B. , Konservasyon, Restorasyon ve Rövitalizasyon Sergisi, 1979. AHUNBAY, Z. , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 2007. GÖRGÜLÜ, İ. , Zaman İçinde Çevreye Bağlı Olarak Fonksiyonel Değişime Uğrayan Bir Yapı Grubunun Eski ve Yeni Fonksiyonlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi, İstanbul, 1989.(Y.Ü Yüksek Lisans Tezi)
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
- Gaining discursive, theoretical and factual information from various environments, in local, national and global context for related field, architectural design/ planning/ design activities and researches, she has required ability and comprehension to reflect the information on academic environment. |
3 |
2) |
- Has intellectual, discursive, scientific, technologic, esthetic, artistic, historic and cultural information and comprehension about related field. |
3 |
3) |
- Has knowledge and understanding on human and community oriented and sensitive to environment (natural and built) architectural design/ planning/ design/ research methods on the related field. |
3 |
4) |
- Has multidimensional knowledge and understanding on economics, topics related to disasters and environmental and societal sustainability principles and standards. |
3 |
5) |
- They have knowledge about the principles, laws, regulations and standards related to their field. |
3 |
6) |
- Has knowledge and understanding about institutional and ethical values related to the concerned field. |
3 |
7) |
- Has knowledge and understanding about the place / importance of the related field in its historical, geographical, social and cultural context. |
3 |
8) |
- Has ability to develop concepts in architectural design/ planning/ design fields. |
3 |
9) |
- Has ability to provide integrity between discourse, theory and practise for architectural design / planning / design activities and researches. |
3 |
10) |
- Has ability to identify facts, potential, problems and required researches for these in architectural design/ planning/ design issues. |
3 |