Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görüntü oluşumu / Kamera obscura / Odak uzaklığı / Görüş açısı / Objektifler / Mercekler |
yok |
2) |
Odak uzaklığı ve perspektif / Konu uzaklığı – Görüntü uzaklığı / Diyafram ve izafi açıklık |
yok |
3) |
Uzaklık ayarı / Telemetre / Mikroprizma / Paralaks / Uzaklık ayarı – Diyafram – Odak uzaklığı ilişkisi |
yok |
4) |
Tek objektifli refleks kamera tanıtımı / Parçaları / Özellikleri / Zaman ayarı / Hareket kontrolü / Dijital kamera ve özellikleri / Dijital fotoğrafın değerlendirilmesi |
yok |
5) |
Negatif / Çözünürlük / Saklı hayal / Işığa duyarlılık / ISO ayarları |
yok |
6) |
Renk duyarlılığı / Gren / Kontrast / Beyaz ayarı |
yok |
7) |
Poz toleransı / Poz verme / Poz ölçme |
yok |
8) |
Ara Sınav 1 |
yok |
9) |
Poz toleransı / Poz verme / Poz ölçme |
yok |
10) |
Poz verme / Zone sistem / Kontrast / Teknik yönden doğru poz |
yok |
11) |
2.Ara sınav / Tarayıcılar, diyafram ve zaman ayarı / Zaman ayarlayıcılar ve çalışma sistemleri |
yok |
12) |
Çözünürlük-boyut / Flaşlar ve çalışma prensipleri ,polarizasyon filtreleri / Filtreler / Kitaptan kopya / Yakın çekim mercekleri |
yok |
13) |
Mimari fotoğraf kuralları / Teknik resim kuralları / Cepheler / Özel kamera ve objektifler |
yok |
14) |
Final |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Veltri, John. Architectural Photography. New York: American Photographic Book Publishing Co., Inc., 1974.
• Buchanan, Terry. Photographing Historic Buildings. London: Her Majesty’s Stationery Office, 1983.
• Busch, Akiko. The Photography of Architecture: Twelve Views. New York: Van Nostrand Company, 1987.
• T.Grimm, The Basebook of Photography , Penguin, 1998.
• G. Kopelew, How to Photograph Buildings and İnteriors, Princeton Arch. Press, 1998.
• B. London, v.d., Photography , Prentice Hall, 2001.
• LeBlanc, Dave. “An Eye for Architecture.” Globe and Mail, November 7, 2003, National Edition, G10.
• M. Freeman, Fotoğrafçının Gözü, Remzi Kitapevi, 2012 |
Diğer Kaynaklar: |
• Veltri, John. Architectural Photography. New York: American Photographic Book Publishing Co., Inc., 1974.
• Buchanan, Terry. Photographing Historic Buildings. London: Her Majesty’s Stationery Office, 1983.
• Busch, Akiko. The Photography of Architecture: Twelve Views. New York: Van Nostrand Company, 1987.
• T.Grimm, The Basebook of Photography , Penguin, 1998.
• G. Kopelew, How to Photograph Buildings and İnteriors, Princeton Arch. Press, 1998.
• B. London, v.d., Photography , Prentice Hall, 2001.
• LeBlanc, Dave. “An Eye for Architecture.” Globe and Mail, November 7, 2003, National Edition, G10.
• M. Freeman, Fotoğrafçının Gözü, Remzi Kitapevi, 2012 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
5 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
5 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
5 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
5 |