Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | LAW206 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction To Turkish Law | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AKIF POROY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, diğer hukuk sistemlerinden farklı olarak, Medeni Hukuk çerçevesinde Türkiye’de ayrı bir düzenlemesi bulunan kurumların yapısına özel bir bakışla, Türkiye’deki Hukuk sistemi hakkında genel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Hukukun temel prensipleri, İdare Hukuku dahil olmak üzere, hukukun farklı dallarının içinden geçerek kaynaklarıyla birlikte tartışılacaktır. Anayasa Hukuku, geçmişteki anayasa maddeleri ile karşılaştırmalı olarak anlatılacaktır. Konulara ilişkin öğrencilerin gözlem ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlamaya ve derse dinamik olarak katılımın desteklenmesine önem verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | •Tanımlar * Hukuk kaynakları | Konularının kitaptan okunması |
2) | * Anayasanın tanımı * Anayasa İlkeleri * Türk Anayasasının arka planı | Konularının kitaptan okunması |
3) | * Kişiler hukuku * Yasal ve gerçek kişiler arasındaki fark * Kişiliğin başlangıcı ve sonu | Konuların kitaptan okunması |
4) | * İdare Hukukunun geliştirilmesi * İdare Hukukunun siyasi ve hukuki ilkeleri * İdari organizasyon | Konuların kitaptan okunması |
5) | * Aile hukukuna giriş * Özel aile hukuku kurumları * vesayet, küratörlük, yasal danışmanlar | Konuların kitaptan okunması |
6) | * Yenilenebilir enerji kaynakları * Yenilenebilir enerji alanında mevzuat * Yenilenebilir enerji sektörüne ilişkin Yabancı Yatırımlar * Sorunlu noktaları | Konuların kitaptan okunması |
7) | * Veraset türleri * Art arda doğan hak ve yükümlülükler | Konuların kitaptan okunması |
8) | Vize Sınavı | |
9) | * Mülkiyet tanımı * Mülk edinme yolları * Türkiye'de mülkiyete ilişkin yasal hükümler | Konuların kitaptan okunması |
10) | * Sözleşmelerin sınıflandırılması * Sözleşmelerin ana unsurları * Sözleşmelerin geçerliliği ve nullity | Konuların kitaptan okunması |
11) | * Ceza hukukunun işlevleri ve amacı * Suç unsurları •Yaptırımlar | Konuların kitaptan okunması |
12) | * Mahkeme yapısını açıklar * * Hukuk Usulü muhakemelerinin aşamalarına genel bakış | Konuların kitaptan okunması |
13) | * Ceza Hukuku prosedürü hakkında genel bir bakış sağlamak | Konuların kitaptan okunması |
14) | Genel tekrar | Konuların kitaptan okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Turkish Law Prof. Dr. Tuğrul Ansay (Editör), Prof. Dr. Don Wallace Jr (Editör) Ocak 2011 / 6. Baskı |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Turkish Law Prof. Dr. Tuğrul Ansay (Editör), Prof. Dr. Don Wallace Jr (Editör) Ocak 2011 / 6. Baskı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
2 |
3 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 45 |