PSY343 Personality Theories-I Istanbul Okan UniversityDegree Programs Fashion DesignGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Fashion Design
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: PSY343
Course Name: Personality Theories-I
Course Semester: Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
3 0 3 6
Language of instruction: EN
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Common Pool
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Course Lecturer(s): Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: The course evaluates the concept of personality, theories and theorists.
Course Content: Students will have theoretical knowledge about the concept of personality and the approaches of major theorists to personality development.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Students have a basic and comparative knowledge about the related theories.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) Dersi tanıtmak Dersten beklentileri aktarmak
2) • Kişilik tanımını sunmak • Kişilik araştırma yöntemlerini açıklamak • Kişilik değerlendirme ölçütlerini tanıtmak
3) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
4) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
5) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
6) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
7) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
8) • Vize sınavı ile öğrencileri değerlendirmek
9) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
10) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
11) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
12) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
13) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
14) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak

Sources

Course Notes / Textbooks: • Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
References: • Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

Program Outcomes
1) Having knowledge about the evolution of fashion discipline and current fashion system.
2) Having knowledge about textile technology and production methods.
3) Developing advanced speaking skills and presentation skills in front of the community.
4) Being able to take responsibility in the working environment and application processes, to be able to produce solutions to the problems encountered and to be able to work in teams.
5) To work properly with team members who are working together and with employees under their responsibility; Having the ability to direct and manage the team.
6) Ability to work on time management and action plans

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Having knowledge about the evolution of fashion discipline and current fashion system.
2) Having knowledge about textile technology and production methods.
3) Developing advanced speaking skills and presentation skills in front of the community.
4) Being able to take responsibility in the working environment and application processes, to be able to produce solutions to the problems encountered and to be able to work in teams.
5) To work properly with team members who are working together and with employees under their responsibility; Having the ability to direct and manage the team.
6) Ability to work on time management and action plans

Learning Activity and Teaching Methods

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Workload
Course Hours 16 48
Study Hours Out of Class 14 42
Project 14 42
Homework Assignments 14 42
Midterms 1 3
Final 1 3
Total Workload 180