Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, ülkelerin sürdürülebilir ekonomik büyümelerini, sürdürülebilir bir şekilde devam ettirebilmek/ ulaşabilmek için, kaynaklarını en iyi şekilde nasıl optimize edebileceklerini araştırmaktır. Bu amaçla, dünyada değişen trendler doğrultusunda ülkelerin doğal kaynak, enerji, tarım vb. kaynakları; kullanılan kaynakların iklim değişikliğine etkisi; iklim değişikliği sebebiyle değişmesi gereken kaynakların ülkelerin ekonomilerine, ithalat ve ihracat dengelerine etkileri ve bu süreçte nasıl bir dış ticaret politikası izlenmesi gerektiği ve Türkiye’nin bu süreçteki durumu incelenecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, ülkelerin sürdürülebilir ekonomik büyümelerini, sürdürülebilir bir şekilde devam ettirebilmek/ ulaşabilmek için, kaynaklarını en iyi şekilde nasıl optimize edebileceklerini araştırmaktır. Bu amaçla, dünyada değişen trendler doğrultusunda ülkelerin doğal kaynak, enerji, tarım vb. kaynakları; kullanılan kaynakların iklim değişikliğine etkisi; iklim değişikliği sebebiyle değişmesi gereken kaynakların ülkelerin ekonomilerine, ithalat ve ihracat dengelerine etkileri ve bu süreçte nasıl bir dış ticaret politikası izlenmesi gerektiği ve Türkiye’nin bu süreçteki durumu incelenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, ders içeriği hakkında genel bilgiler |
|
2) |
Doğal kaynaklar ile ilgili temel kavramlar |
|
3) |
Kaynak yönetimi ile ilgili gelişmeler |
|
4) |
Ülke kaynaklarının ekonomik büyümeye etkisi |
|
5) |
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilirlik |
|
6) |
Ekonomik büyüme, sürdürülebilirlik ve ticaret ilişkisi |
|
7) |
Öne çıkan çevresel sorunlar, iklim değişikliği ve etkisi |
|
8) |
vize |
|
9) |
Kaynak yönetimi ile ilgili gelişmelerin uluslararası ticarete açısından değerlendirilmesi |
|
10) |
Kaynak yönetimi ile ilgili gelişmelerin uluslararası ticarete açısından değerlendirilmesi |
|
11) |
Ülke Analizleri |
|
12) |
Öğrenci sunumları |
|
13) |
Öğrenci sunumları |
|
14) |
Öğrenci sunumları |
|
15) |
Final revizyonu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|