Gastronomi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GST502 | ||||||||
Ders İsmi: | Gastronomide Duyusal Analiz | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MÜGE KAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İLKAY GÖK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, eğitimli bir panel ile kimyasal duyuları karşılaştırmak için eşsiz bir fırsat sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, nasıl tat aldığını; koku, tat, his, görme ve sesin rollerini tanımlayacaklar. Bu dersin yardımıyla öğrenciler, temel bileşenlerin kalitesini ve lezzetini değerlendirme alanında başarılı olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Her bir gıda maddesinin kendine özgü özelliklerini tanımak. Kaliteli gıda ürünlerini belirlemek ve diğerleriyle karşılaştırmak. Gıda üretiminin bilimsel ve sanatsal arka planını tanımlamak ve tartışmak . Gıda maddelerinin tat, koku, his, görüntü ve sesleri hakkında bilgi sahibi olmak. Yemek tadım tekniklerini tanımak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • İzlence hakkında konuşulur ve ders kazanımları hakkında bilgi verilir. | Müfredatın gözden geçirilmesi Ev ödevi: bir sonraki dersin okumalarının yapılması |
2) | • Tahıl | Ev ödevi: bir sonraki dersin okumalarının yapılması |
3) | • Yiyeceklerin tadımı | Ev ödevi: bir sonraki dersin okumalarının yapılması |
4) | Yiyeceklerin tadımı | Ev ödevi: bir sonraki dersin okumalarının yapılması |
5) | Yiyeceklerin koku analizi | Ev ödevi: bir sonraki dersin okumalarının yapılması |
6) | Tadım yöntemleri | Ev ödevi: bir sonraki ders için okumaların yapılması |
7) | • Zeytinyağı | Ev ödevi: bir sonraki sınıf ders için okumaların yapılması |
8) | • Ara Sınav | Ara sınav sorularının analiz edilmesi |
9) | • Otlar ve Baharatlar | Ev ödevi: bir sonraki ders için okumaların yapılması |
10) | • Kahve | Ev ödevi: bir sonraki ders için okumaların yapılması |
11) | • Çay | Ev ödevi: bir sonraki ders için okumaların yapılması |
12) | • Çikolata | Ev ödevi: bir sonraki ders için okumaların yapılması |
13) | • Tahin | Ev ödevi: bir sonraki sınıf oturumu için atanmış okuma |
14) | • Çikolata | Ev ödevi: bir sonraki dersin okumalarının yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | (Kurum, ders kitabının sınıfta kullanımını, çeşitli materyallerde uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak kabul etmektedir. Ders kitabı müfredatın bir parçasıdır ve sınıfta etkili bir şekilde öğrenciye ulaşmak için kullanılır. Her öğrencinin, ders kitabını edinmesi ve kullanması beklenmektedir.) Tadım: Ketçaptan Havyara En İyisi Lang ©1986 | Crown Yayıncılar A.Ş. | Basım Tarihi: 1986 Aranacak ISBN numarası: 0517561808 • McWilliams, M. (2012). Deneysel Gıdalar: Laboratuvar El Kitabı. Prentice Salonu: Amerika Birleşik Devletleri • Cheney, D. (2006). Tadım Kulübü. DK YETIŞKIN: ABD • Onoğur T. A., Elmacı Y. (2015). Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Sıdaş Yayıncılık: TÜRKİYE |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 3 | 6 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 12 |