GST509 Yiyecek İçecek İşletmelerinde Yönetimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST509
Ders İsmi: Yiyecek İçecek İşletmelerinde Yönetim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MÜGE KAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FULYA HEKİMOĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste yiyecek içecek sektörünün önemi ve yapısı, yiyecek içecek işletmelerinin sınıflandırılması, yiyecek ve içecek işletmelerinde yönetim fonksiyonları ve kontrol aşamaları, yiyecek ve içecek işletmeleri yönetiminin temel kavramları anlatılacaktır. Ders örnek olaylar ve akademik kaynaklar ile desteklenmektedir. Sonuç olarak, bu derste, karlı bir yiyecek içecek işletmesi geliştirmek, pazarlama ve yönetim alanında profesyonel bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İşletme yönetimi konusunda temel kavramları öğrenir.
2) Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Yönetim fonksiyonlarını öğrenecekler ve yiyecek içecek işletmelerinde yönetim fonksiyonlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
4) Sektörde yer alan işletmelerin yerinde ziyaret edilmesi ile yiyecek içecek işletmeciliği ile ilgili uygulamaları gözlemler.
5) Vaka analizleri ile sektördeki uygulamaları inceler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1) İşletme yönetimi konusunda temel kavramları öğrenir.
2) 2) Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3) 3) Yönetim fonksiyonlarını öğrenecekler ve yiyecek içecek işletmelerinde yönetim fonksiyonlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
4) 4) Sektörde yer alan işletmelerin yerinde ziyaret edilmesi ile yiyecek içecek işletmeciliği ile ilgili uygulamaları gözlemler
5) 5) Vaka analizleri ile sektördeki uygulamaları inceler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yiyecek içecek işletmeleri yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve giriş
2) Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi 1
3) Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi 2
4) Yiyecek içecek işletmelerinde planlama faaliyetleri
5) Yiyecek içecek işletmelerinde örgütleme faaliyetler
6) Yiyecek içecek işletmelerinde yöneltme faaliyetleri
7) Yiyecek içecek işletmelerinde koordinasyon ve kontrol faaliyetleri
8) Ara Sınav
9) Yiyecek içecek işletmelerinde yönetim faaliyetlerine ilişkin saha analizi
10) Yiyecek içecek işletmelerinde modern yönetim teknikleri 1
11) Yiyecek içecek işletmelerinde modern yönetim teknikleri 2
12) Yiyecek içecek işletmelerinde modern yönetim teknikleri 3
13) Vaka analizleri ve sunumu 1
14) Vaka analizleri ve sunumu 2
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: KAYNAKLAR 1. Koçel, T. (2018). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayım, İstanbul.
2. Sökmen, A. (2011). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği. Detay Yayıncılık, Ankara.
3. Robbins, S. P. & Coulter, M. (2009). Management. Pearson Prentice Hall, New Jersey.
4. Karamustafa, K. (2018). Yiyecek ve İçecek Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 34