Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction of the course, explanation of the operation |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Bölüm 3: Sağlık Bakım Sistemi |
2) |
Concepts of health and dimensions of health |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Bölüm 3: Sağlık Bakım Sistemi |
3) |
Risk Factors and Factors Affecting Health |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Bölüm 3: Sağlık Bakım Sistemi |
4) |
Protection and promotion of health |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
5) |
Roles of nurses in health promotion |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
6) |
Healthy Lifestyle-Specific Behaviors |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
7) |
Midterm |
- |
8) |
Holistic Care Concept |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
9) |
Theories about health |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
10) |
Health organizations |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
11) |
Administrative dimensions of health promotion and the effects of health policies on health promotion |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
12) |
Community health studies |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
13) |
Health education and health promotion benefits |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
14) |
Final exam |
- |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
It can manage nursing care in accordance with ethical principles and laws. |
|
2) |
Can transfer theoretical knowledge to nursing applications. |
|
3) |
Have basic psychomotor skills of nursing. |
|
4) |
Having basic psychomotor skills of your nursing. |
|
5) |
Individuals, families and the community have the knowledge to perform nursing roles and functions in meeting the health care needs. |
|
6) |
It can contribute to the formation of health policies. |
|
7) |
Can take responsibility as individual and team member in nursing applications. |
|
8) |
It can use health information systems in the maintenance. |
|
9) |
To have general cultural knowledge required to be a contemporary individual and a professional member. |
|
10) |
To be able to carry out projects and activities by cooperating among the sectors in social awareness consciousness. |
|
11) |
Using a foreign language, you can follow the information in the field and communicate with your foreign colleagues. |
|