| Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | MHIT204 | ||||||||
| Ders İsmi: | Farkındalık ve Üretim | ||||||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu program, bireysel farkındalığı arttırarak, bireylerin toplumsal konulandırmalarda kendi yerini oluşturabilmesi ve bu doğrultuda ihtiyaç ve isteklerini belirleyerek üretkenliğini arttıracak şekilde kendisini yeniden tanımlama araçlarını uygulayıp; bu araçlarını, üretkenliğinin şekil değiştirdiği yaşam süreçlerinde kullanarak kendisini tekrar tekrar konumlandırabilmesini, bu sayede de sahip olduğu tüm donanımları en verimli şekilde kullanmayı öğretmeyi hedeflemektedir. |
| Dersin İçeriği: | • Birey kendi farkındalığını arttırır • Özgürlük ve güvence arasındaki farkı algılar • Zihinsel süreçlerinin farkına varır ve duygu düşünce davranış etkileşimini öğrenir • Toplumsal rollerin ayrımını yapar ve kendi hedefini belirler • Üretkenliğin tanımı yapılarak üretim süreçleri öğrenilir • Birey öğrendiği yaklaşımları video-proje ile paylaşır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | • Ders içeriğinin açıklanması • Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi • Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması • Dönem bitirme projeler hakkında bilgi verilmesi • Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi | |
| 2) | • Bireysel farkındalığın tanınması | |
| 3) | • Nefes kullanımı • Yaşamın anlaşılması | |
| 4) | • Bireysel ve Toplumsal tercihlerin farkı • Tercihlerin farkındalığa ve üretkenliğe etkileri | |
| 5) | • Toplumsal kodların anlaşılması • Toplumsal kodların silinmesi | |
| 6) | • Zihinsel süreçlerin tanınması • Duygu Düşünce Davranış etkileşimi | |
| 7) | • Denge unsurlarının anlaşılması | |
| 8) | • Dual kavramların anlaşılması | |
| 9) | • Üretkenlik motivasyonların anlaşılması | |
| 10) | • Yargıların tanınması • Yargılardan arınma | |
| 11) | • Üretkenlik için zaman kullanımı • Zaman ve sürenin verimli kullanımı | |
| 12) | • Öğrenme alışkanlıklarının anlaşılması • İstenilenin keşfi | |
| 13) | • Bireysel yollar çizilmesi • Bireylerin üretkenliğinin yönlendirilmesi | |
| 14) | • Öğrenme alışkanlıkları ve üretkenlik | |
| 15) | Final Sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | Etkili Zaman Yönetimi , John ADAİR, Babiali Kültür Yayıncılığı, 2013 Her Şey Seninle Başlar , Mümin SEKMAN , Alfa Yayınları, 2010 |
| Diğer Kaynaklar: | İnternet |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
|
|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||
| 1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||
| 2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||
| 3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||
| 4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
| 2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
| 3) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
| 4) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
| Alan Çalışması | |
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Okuma | |
| Proje Hazırlama | |
| Soru cevap/ Tartışma | |
| Örnek olay çalışması |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Uygulama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 1 | % 10 |
| Uygulama | 1 | % 10 |
| Ödev | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 42 |
| Final | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 43 | |