MISG218 İş Sağlığı ve Güvenliği İlkeleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MISG218
Ders İsmi: İş Sağlığı ve Güvenliği İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: This course provides general information about occupational health and safety. Topics of this course; occupational health and safety concepts, terms, definitions and principles, the first workers' health and safety movements around the world, integrated approach to occupational health and safety, workplace risk prevention culture and risk assessment, the importance of safety culture and its place in everyday life; Establishment of safety culture and ensuring the continuity, laws, statutes and regulations, business description, OHS committee, emergency preparedness, accident-incident and corrective-preventive actions, records and records management, personal protective equipment, OHSAS 18001, ergonomics, noise, vibration , air-conditioning, the lighting.
Dersin İçeriği: İş sağlığı ve güvenliği kavramı, terimler,tarifler ve prensipler, dünyada ilk işçi sağlığı ve güvenliği haraketleri, iş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım,iş yerinde risk önleme kültürü ve risk değerlendirme, güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri; güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması, yasa,tüzük ve yönetmelikler, iş yeri tanımı, isg kurulu, acil durumlara hazırlık, kazalar-olaylar, düzeltici-önleyici faaliyetler, kayıtlar ve kayıt yönetimi, kişisel koruyucu donanımlar, ohsas 18001, ergonomi, gürültü, titreşim, iklimlendirme, aydınlatma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İş sağlığı ve güvenliği ilkelerini açıklamak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak verilen ders notları
2) İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş verilen ders notları
3) İş sağlığı ve güvenliği şartları. verilen ders notları
4) İş sağlığı ve güvenliğine entegre yaklaşım. verilen ders notları
5) Risk değerlendirmesi verilen ders notları
6) Güvenlik kültürü verilen ders notları
7) Yasaları, tüzükleri ve düzenlemeleri açıklamak verilen ders notları
8) Ara Sınav verilen ders notları
9) İSG Komitesi verilen ders notları
10) Acil duruma hazırlık verilen ders notları
11) Kayıt ve Kayıt Yönetimi verilen ders notları
12) Kişisel koruyucu ekipman Ergonomi verilen ders notları
13) Gürültü, ses, Titreşim, Klima, Aydınlatma verilen ders notları
14) Proje sunumu verilen ders notları
15) Final Sınavı verilen ders notları
16) Final Sınavı verilen ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: verilen ders notları
Diğer Kaynaklar: İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı

İş Sağlığı ve Güvenliği
Dr Serap TEPE
Öğr. Gör. Selin Aslantaş

Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi
ÇSGB

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 24
Ödevler 11 22
Küçük Sınavlar 6 12
Ara Sınavlar 2 8
Final 3 12
Toplam İş Yükü 106