Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISG218 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Sağlığı ve Güvenliği İlkeleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | This course provides general information about occupational health and safety. Topics of this course; occupational health and safety concepts, terms, definitions and principles, the first workers' health and safety movements around the world, integrated approach to occupational health and safety, workplace risk prevention culture and risk assessment, the importance of safety culture and its place in everyday life; Establishment of safety culture and ensuring the continuity, laws, statutes and regulations, business description, OHS committee, emergency preparedness, accident-incident and corrective-preventive actions, records and records management, personal protective equipment, OHSAS 18001, ergonomics, noise, vibration , air-conditioning, the lighting. |
Dersin İçeriği: | İş sağlığı ve güvenliği kavramı, terimler,tarifler ve prensipler, dünyada ilk işçi sağlığı ve güvenliği haraketleri, iş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım,iş yerinde risk önleme kültürü ve risk değerlendirme, güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri; güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması, yasa,tüzük ve yönetmelikler, iş yeri tanımı, isg kurulu, acil durumlara hazırlık, kazalar-olaylar, düzeltici-önleyici faaliyetler, kayıtlar ve kayıt yönetimi, kişisel koruyucu donanımlar, ohsas 18001, ergonomi, gürültü, titreşim, iklimlendirme, aydınlatma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi öğrencilere tanıtmak | verilen ders notları |
2) | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | verilen ders notları |
3) | İş sağlığı ve güvenliği şartları. | verilen ders notları |
4) | İş sağlığı ve güvenliğine entegre yaklaşım. | verilen ders notları |
5) | Risk değerlendirmesi | verilen ders notları |
6) | Güvenlik kültürü | verilen ders notları |
7) | Yasaları, tüzükleri ve düzenlemeleri açıklamak | verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | verilen ders notları |
9) | İSG Komitesi | verilen ders notları |
10) | Acil duruma hazırlık | verilen ders notları |
11) | Kayıt ve Kayıt Yönetimi | verilen ders notları |
12) | Kişisel koruyucu ekipman Ergonomi | verilen ders notları |
13) | Gürültü, ses, Titreşim, Klima, Aydınlatma | verilen ders notları |
14) | Proje sunumu | verilen ders notları |
15) | Final Sınavı | verilen ders notları |
16) | Final Sınavı | verilen ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | verilen ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı İş Sağlığı ve Güvenliği Dr Serap TEPE Öğr. Gör. Selin Aslantaş Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi ÇSGB |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
3) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
4) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 24 |
Ödevler | 11 | 22 |
Küçük Sınavlar | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 8 |
Final | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 106 |