MISL202 Pazarlama İlkeleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnsan Kaynakları YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnsan Kaynakları Yönetimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MISL202
Ders İsmi: Pazarlama İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY
Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, pazarlama ile ilgili bilgilere sahip genel bir işleyiş sunmaktadır. Öğrenciler, işletmelerin bir fonksiyonu olan pazarlama odaklı yaklaşımlar hakkında bilgi elde etmektedirler.
Dersin İçeriği: Bu ders, pazarlama ile ilgili bilgilere sahip genel bir işleyiş sunmaktadır. Öğrenciler, işletmelerin bir fonksiyonu olan pazarlama odaklı yaklaşımlar hakkında bilgi elde etmektedirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, bu derse ilişkin teorik ve sektörel bilgileri elde etmektedirler.
2) Öğrenciler, bölümün gereklerini yerine getirebilmektedirler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, programla bağlantılı bilgileri bütünleştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin kitabını ve ilgili materyalleri tanımlar ders notları
2) Satış Anlayışı Pazarlama Anlayışı ders notları
3) Üretim Dönemi Ürün Dönemi ders notları
4) pazarlama tanımı ders notları
5) Yenilik Yaratıcılık ders notları
6) Segmentation (Segmentasyon Kavramını Açıklamak) Positioning (Konumlandırma Kavramını Açıklamak) Target Marketing (Hedef Pazarı Açıklamak) ders notları
7) Tüketici ve Müşteri Arasındaki Farkı Ayırt Etmek ders notları
8) vize
9) Pazarlama Çevresini Detaylarıyla İncelemek ders notları
10) AMA’nın Pazarlama Tanımı ve CIM’in Pazarlama Tanımı ders notları
11) Pazar Dengesi Hakkında Yorum Yapabilme ders notları
12) İşletme ve Ekonomi Çerçevesini Anlama ders notları
13) 4P ders notları
14) tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmen Notları
Diğer Kaynaklar: Pazarlama İlkeler-yönetim-örnek olaylar-Detay Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 2 İşletmelerde personelin eğitim, geliştirme, kariyer yönetimi uygulamalarını organize edebilir.
1) 1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını açıklar.
3) 3 Organizasyonların performans yönetimi ve ücret sistemi konularını organize edebilir.
4) 4 İnsan kaynakları yönetiminde işe alım süreci işlemlerini yapabilir.
5) 5 Özel sektör yanında kamu kurum ve kuruluşlarının personel kanunları, yönetmelikleri ve mevzuatını açıklar.
6) 6 Çalışacağı kurumda resmi yazışma kuralları ve işe ilişkin evrakların dosyalanma işlemlerini yapabilir.
7) 7 İş mevzuatı ve iş sağlığı güvenliği konularını analiz edebilir.
8) 8 Araştırma ve raporlama yapabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 2 İşletmelerde personelin eğitim, geliştirme, kariyer yönetimi uygulamalarını organize edebilir.
1) 1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını açıklar. 3
3) 3 Organizasyonların performans yönetimi ve ücret sistemi konularını organize edebilir.
4) 4 İnsan kaynakları yönetiminde işe alım süreci işlemlerini yapabilir.
5) 5 Özel sektör yanında kamu kurum ve kuruluşlarının personel kanunları, yönetmelikleri ve mevzuatını açıklar. 4
6) 6 Çalışacağı kurumda resmi yazışma kuralları ve işe ilişkin evrakların dosyalanma işlemlerini yapabilir.
7) 7 İş mevzuatı ve iş sağlığı güvenliği konularını analiz edebilir.
8) 8 Araştırma ve raporlama yapabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 44
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 6 18
Ara Sınavlar 2 12
Final 3 18
Toplam İş Yükü 167