Psychology | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code: | PSI222 | ||||||||
Course Name: | Social Psychology II | ||||||||
Course Semester: | Spring | ||||||||
Course Credits: |
|
||||||||
Language of instruction: | TR | ||||||||
Course Requisites: | |||||||||
Does the Course Require Work Experience?: | No | ||||||||
Type of course: | Compulsory | ||||||||
Course Level: |
|
||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||
Course Coordinator : | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Course Lecturer(s): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN |
||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | • Sosyal psikoloji alanına ilişkin genel ve temel bilgileri açıklayabileceklerdir. • Sosyal psikolojinin temel konularını açıklamada kullanılan teori ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir. • İnsan davranışının sosyal oluşumlardan nasıl etkilendiğini açıklayabileceklerdir. • Sosyal psikoloji alanının uygulama alanları konusunda genel bir bilgi sahibi olabileceklerdir. • Sosyal psikolojinin teorik bilgi ve kavramlarını kişiler arası ilişkiler ve grup ilişkileri gibi günlük hayat olguları ile ilişkilendirebileceklerdir. |
Course Content: |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Sosyal psikolojinin ilgi alanları Sosyal psikolojinin temel kavramları Sosyal psikolojinin tanımı Sosyal psikolojinin diğer alanlar arasındaki yeri | |
2) | • Sosyal psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri - Gözlem yöntemi - Korelasyon yöntemi - Deneysel yöntem • Sosyal psikolojide etik araştırma yöntemleri | |
3) | • Düşük eforlu düşünme • Kontrollü sosyal biliş • Sosyal bilişte kültürel farklılıklar | |
4) | • Sözel olmayan davranışlar • Örtük kişilik kuramı • Nedensel yükleme • Kültür ve diğer yükleme yanlılıkları | |
5) | • Benlik bilgisi • Benlik kontrolü, benliğin yönetsel işlevi • İzlenim yönetimi | |
6) | Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması | |
7) | • Dönem özeti 1 | |
8) | 7 hafta boyunca işlenen tüm konular | |
9) | • Tutumların doğası ve kökeni • Tutumlar nasıl değişir • Tutumlar davranışları ne zaman öngörür | |
10) | • Reklamlar nasıl etkili oluyor • Eşikaltı reklamlar • Kültürel stereotipler ve sosyal davranış | |
11) | • Bilgilendirici sosyal etki • Norma dayalı sosyal etki • Sosyal etkinin yararlı davranışları teşvik etmek amacıyla kullanılması | |
12) | • Otoriteye itaat • Normatif sosyal etkinin rolü • Bilgilendirici sosyal etkinin rolü • İtaatin diğer nedenleri • İtaat çalışmaları | |
13) | • Grubun tanımı • İnsanlar gruplara neden katılır • Grupların yapısı ve işlevleri • Gruplar ve bireylerin davranışı • Grup kararları | |
14) | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15) | • Yarıyıl sonu sınavı aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Course Notes / Textbooks: | Aronson, E., Wilson, T. D. ve Akert, R. M. (2012). Sosyal Psikoloji (Gündüz, O. Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
References: |
Learning Outcomes | |||||
---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | |||||
1) Graduates acquire profound knowledge about the basic theories of psychology and gain the ability to use this equipment effectively on the field | |||||
2) With the readings and discussions included in the department courses, our students graduate as individuals who can think critically, question and express their opinion in the professional and social fields. | |||||
3) Graduates gain a strong background in research and practice with the methodology education they receive. | |||||
4) Since thirty percent of the courses are taught in English, our graduates acquire a proficiency in reading, speaking and writing in English. | |||||
5) Students graduate as individuals who are able to follow and willing to contribute to the developments in the field. | |||||
6) Students will graduate with the awareness of the ethical concerns that are crucial to have while working in the field and in academia. |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | Graduates acquire profound knowledge about the basic theories of psychology and gain the ability to use this equipment effectively on the field | 5 |
2) | With the readings and discussions included in the department courses, our students graduate as individuals who can think critically, question and express their opinion in the professional and social fields. | 5 |
3) | Graduates gain a strong background in research and practice with the methodology education they receive. | 5 |
4) | Since thirty percent of the courses are taught in English, our graduates acquire a proficiency in reading, speaking and writing in English. | 5 |
5) | Students graduate as individuals who are able to follow and willing to contribute to the developments in the field. | 5 |
6) | Students will graduate with the awareness of the ethical concerns that are crucial to have while working in the field and in academia. | 5 |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Midterms | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 40 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 60 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 1 | 3 | 3 |
Midterms | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Total Workload | 3 |