Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Giriş: Araştırma Desenleri |
Gelecek ders için gerekli olan okumaları tamamlama. |
2) |
• Araştırma Sorusu Oluşturma ve Hipotezler |
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
|
3) |
• Literatür Tarama |
Gerekli okumaları yapma |
4) |
• Psikolojik Araştırmalarda Kritik Değerlendirme
• Araştırma Önerilerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi
|
Gerekli okumaları tamamlama |
5) |
• Örnekleme ve Veri Toplama Yöntemleri |
Gerekli okumaları tamamlama |
6) |
• Projeler için Kullanılacak Ölçeklerin Değerlendirilmesi |
Gerekli okumaları tamamlama |
7) |
• Projeler için Veri Toplama / Araştırmanın Raporlanmasında Giriş |
Gerekli okumaları tamamlama |
8) |
Projeler için Veri Toplama / Araştırmanın Raporlanmasında Giriş |
Gerekli okumaları tamamlama |
9) |
Projeler için Veri Toplama / Araştırmanın Raporlanmasında Metodoloji |
Gerekli okumaları tamamlama |
10) |
Veri analizleri |
Gerekli okumaları tamamlama |
11) |
Veri analizleri |
Gerekli okumaları tamamlama |
12) |
Araştırmanın Raporlanmasında Sonuçlar ve Tartışma |
Gerekli okumaları tamamlama |
13) |
Öğrencilerin Projelerinin Sunumu |
Projeleri hazırlama |
14) |
Öğrencilerin Projelerinin Sunumu |
Projeleri hazırlama |
15) |
Final Sınavı |
Sınava hazırlanma |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Meltzoff, J. (1998). Critical Thinking about Research. Washington DC. : American Psychological Association.
• Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu (5. Baskı). Çev. Cenk Pamay. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
• Breakwell, G.M., Hammond, S., Fife-Schaw, C. & Smith, J.A. (Eds.)(2006). Research Methods in Psychology.(3rd ed.). Sage: London.
• Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.) London: Sage.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Meltzoff, J. (1998). Critical Thinking about Research. Washington DC. : American Psychological Association.
• Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu (5. Baskı). Çev. Cenk Pamay. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
• Breakwell, G.M., Hammond, S., Fife-Schaw, C. & Smith, J.A. (Eds.)(2006). Research Methods in Psychology.(3rd ed.). Sage: London.
• Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.) London: Sage.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|