Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı memeli türüne özgü temel güdü ve duyguları, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda ele almaktır. Bu kapsamda, sempatik sistem ve bağlantılı endokrin sistem ile hipotalamus ve limbik sistem, temel güdü, dürtü ve duygular ve ilgili kuramlar vb., aşk ve bağlanmadan açlık, susuzluk, cinsel ve psikolojik-sosyal güdülerine ilişkin temel mekanizmalar vd. ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı memeli türüne özgü temel güdü ve duyguları, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda ele almaktır. Bu kapsamda, sempatik sistem ve bağlantılı endokrin sistem ile hipotalamus ve limbik sistem, temel güdü, dürtü ve duygular ve ilgili kuramlar vb., aşk ve bağlanmadan açlık, susuzluk, cinsel ve psikolojik-sosyal güdülerine ilişkin temel mekanizmalar vd. ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Tarihsel perspektif ve temel kavramlar
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Genetik, öğrenme ve güdü |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Genel fizyolojik perspektif |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Temel içgüdüler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Üreme ve cinsiyet farkları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Bağlanma ve aşk |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Canlanma ve stres |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Korku ve acı |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Öfke, nefret ve saldırganlık |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Mutluluk, üzüntü, depresyon, umutsuzluk ve intihar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Güdü ve duyguları etkileyen faktörler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
İçgüdü kuramları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Duygu kuramları; James-Lange kuramı, Connan Bard kuramı vd. |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Genel Değerlendirme |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|