Accounting and Auditing | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code: | PSI344 | ||||||||
Course Name: | Personality Theories II | ||||||||
Course Semester: |
Fall |
||||||||
Course Credits: |
|
||||||||
Language of instruction: | |||||||||
Course Requisites: | |||||||||
Does the Course Require Work Experience?: | No | ||||||||
Type of course: | University Elective | ||||||||
Course Level: |
|
||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||
Course Coordinator : | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Course Lecturer(s): |
BEGÜM İPEKÇİ |
||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | The course evaluates the concept of personality, theories and theorists. |
Course Content: | Students will have theoretical knowledge about the concept of personality and the approaches of major theorists to personality development. |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Dersi tanıtmak Dersten beklentileri aktarmak | |
2) | • Kişilik tanımını sunmak • Kişilik araştırma yöntemlerini açıklamak • Kişilik değerlendirme ölçütlerini tanıtmak | |
3) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
4) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
5) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
6) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
7) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
8) | Öğrenci değerlendirmesi | |
9) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
10) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
11) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
12) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
13) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
14) | • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak | |
15) | Genel değerlendirme |
Course Notes / Textbooks: | Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi. |
References: | Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi. |
Learning Outcomes | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | ||||||||
1) Recognition of national legislation and international financial reporting standards in accounting | ||||||||
2) Preparation and interpretation of financial statements in accordance with the standards | ||||||||
3) Management of financial data | ||||||||
4) The Master's Program in Accounting and Auditing aims to provide the participants with the knowledge and skills needed to adapt to the change process in the field and to have the equipment that is preferred in the audit sector. | ||||||||
5) Graduates of this program may continue their academic careers and gain the qualification of Accounting Auditing Specialist and become the manager in finance, accounting, auditing and reporting departments of the leading companies in the business world. | ||||||||
6) To be able to evaluate accounting and auditing principles and applications with the help of analytical tools. | ||||||||
7) To be able to use the computer and the required package program. | ||||||||
9) To be conscious about business ethics and social responsibility. | ||||||||
10) To understand the basic principles of accounting and auditing and to apply the necessary principles to business life. |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | Recognition of national legislation and international financial reporting standards in accounting | |
2) | Preparation and interpretation of financial statements in accordance with the standards | |
3) | Management of financial data | |
4) | The Master's Program in Accounting and Auditing aims to provide the participants with the knowledge and skills needed to adapt to the change process in the field and to have the equipment that is preferred in the audit sector. | |
5) | Graduates of this program may continue their academic careers and gain the qualification of Accounting Auditing Specialist and become the manager in finance, accounting, auditing and reporting departments of the leading companies in the business world. | |
6) | To be able to evaluate accounting and auditing principles and applications with the help of analytical tools. | |
7) | To be able to use the computer and the required package program. | |
9) | To be conscious about business ethics and social responsibility. | |
10) | To understand the basic principles of accounting and auditing and to apply the necessary principles to business life. |
Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing) | |
Presentation | |
Reporting |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Project | 1 | % 25 |
Midterms | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 50 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 50 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 16 | 3 | 48 |
Study Hours Out of Class | 14 | 3 | 42 |
Presentations / Seminar | 14 | 1 | 14 |
Project | 3 | 12 | 36 |
Homework Assignments | 3 | 12 | 36 |
Midterms | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Total Workload | 182 |