Dersin Amacı: |
-Bu dersin amacı, değişen dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve kuramlar gözden geçirilmiştir.
|
Dersin İçeriği: |
-Bu ders, değişen dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve kuramların gözden geçirilmesini içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Aile teorileri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
• Aile ve Roller
• Aile ve Çiftler
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Aile ve Ebeveyn Rolleri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Çocukluk, Ergenlik, Aile
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
ARA SINAV |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Türkiye’de Aile Çalışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Medyada Temsiller |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Aile içi şiddet |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Aile, psikopatoloji ve aile terapileri |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Sunumlar
Medya Analizi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|