SHT101 Anatomi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar AnesteziÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Anestezi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHT101
Ders İsmi: Anatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN YÜCEL
Dersi Veren(ler):























































Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin insan vücudunun yapı ve organizasyonunu sistematik olarak öğrenmelerini sağlamak, temel anatomik kavramlar ile terminolojiyi kazandırmak ve sağlık alanındaki mesleki uygulamalarda gerekli olan anatomik bilgi birikimini oluşturmaktır. Öğrenciler, anatomi bilgisi sayesinde mesleklerinde karşılaşacakları klinik durumları daha iyi anlayarak uygulamalarında doğru ve bilinçli kararlar verebileceklerdir
Dersin İçeriği: Bu ders; anatomiye giriş ve temel kavramlar, temel tıbbi terminoloji bilgisi, bölgesel anatomi ve vücut bölgeleri, insan vücudu organizasyonu ile sistemler hakkında genel bilgiler, lokomotor sistem anatomisi, dolaşım sistemi ve ilgili anatomik yapılar, solunum sistemi ve anatomik oluşumları ile sindirim sistemi ve anatomik yapılar hakkında temel bilgileri kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anatomiyi, genel kavramları, temel ve özel anatomi terimlerini ile anatomik pozisyonları açıklar.
2) Anatominin temel kavramlarını açıklar.
3) Genel ve özel anatomi terimlerini tanımlar.
4) Anatomik düzlemler ve eksenleri tanımlar ve örneklerle açıklar.
5) İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve bu sistemler arasındaki ilişkileri tartışır.
6) Lokomotor sistem anatomisini tanımlar ve bu sistemi oluşturan bileşenleri bir araya getirerek işlevlerini açıklar.
7) Dolaşım sistemi anatomisini açıklar.
8) Sindirim sistemi anatomisini açıklar.
9) Solunum sistemi anatomisini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim sistemini oluşturan organları tanımlar ve gösterir.
2) Kalbin yerini, kalple ilgili yapıları, arterleri ve venleri tanımlar ve gösterir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar gerçekleştirir.
2) Tüm kemikleri, eklemleri ve kasları tanımlar, işlevlerini açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
2) Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi & Bölgesel Anatomi ve Vücut Bölgeleri Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
3) İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
4) Lokomotor Sistem Anatomisi: İskelet Sistemi ve Kemik Anatomisi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
5) Eklem Anatomisi ve Hareket Tipleri Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
6) Kas Sistemi ve Kasların Anatomisi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
7) Üst ve Alt Ekstremite Anatomisi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
8) Dolaşım Sistemi Genel Yapısı ve Kalp Anatomisi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
9) Kan Damarları ve Kan Damarlarının Anatomisi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
10) Pulmoner ve Sistemik Dolaşım Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
11) Kalp ve Damar Sistemi İlişkisi, Kan Basıncı ve Düzenleme Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
12) Solunum Sistemi Genel Yapısı ve Üst Solunum Yolları Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
13) Alt Solunum Yolları ve Akciğer Anatomisi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
14) Solunum Kasları ve Solunum Fizyolojisi Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
15) Sindirim Sistemi Genel Yapısı ve Ağızdan Mideye Kadar Olan Süreç Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355
16) İnce Bağırsak, Kalın Bağırsak ve Sindirim Sürecinin Son Evreleri Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları OLEARN platformuna yüklenir böylelikle öğrencilerle paylaşılır.

Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355

Diğer Kaynaklar: Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak.
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak.
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak.
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak.
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek.
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. 3
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. 3
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. 3
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 2
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. 2
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. 3
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. 3
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. 3
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. 3
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Ödevler 8 2 16
Küçük Sınavlar 8 2 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 146