SHT112 Temel İlkyardımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar AnesteziÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Anestezi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHT112
Ders İsmi: Temel İlkyardım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU
Dersi Veren(ler):






















Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İlk Yardım konusunda öğrenciyi bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Dersi alan öğrenciler; ilk yardımda temel kavramlar, uygulamalar, insan vücudunu oluşturan yapılar, temel yaşam desteği, hasta ve yaralı taşıma teknikleri, kanama ve şokta ilk yardım, yaralanmalarda ilk yardım, göze, kulağa, buruna yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, kırık-çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, solunum yolu tıkanması ve boğulmalarda ilk yardım, bilinç bozukluklarında, kan şekeri düşmesinde ve göğüs ağrısında ilk yardım, yanık, donma ve sıcak çarpmasında ilk yardım, zehirlenmelerde ilk yardım, böcek sokması ve hayvan ısırmalarında ilk yardım, afetlerde ilk yardım konuları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İlk yardımın anlamını ve önemini kavrar.
2) Temel yaşam desteğini yaş grubuna uygun yapar
3) Yaralanma, kanama, boğulma, yanık çeşitlerini sıralayabilir ve ilkelere uygun ilk yardım müdahaleyi yapar
4) Hasta yaralıyı taşıma tekniklerini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İlk yardımda kullanılacak malzemeleri ve telefon numaralarını sıralayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ilk yardıma giriş
2) Olay Yeri Değerlendirme Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
3) Yaşam bulguları Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
4) Yetişkinlerde temel yaşam desteği Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
5) Cocuk ve bebeklerde temel yaşam desteği Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
6) Hava yolu tıkanıklıkları Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
7) Kanamalarda ilk yardım Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
8) Yaralanmalarda ilk yardım Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
9) Zehirlenmelerde ilk yardım Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
10) Boğulmalarda İlk yardım Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
11) Kırıklarda ilk yardım Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
12) Bilinç bozukluklarında ilk yardım Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
13) Yanık ve donuklar, OED cihazı, Hasta yaralıyı taşıma kuralları Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
14) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024
Diğer Kaynaklar: Ministry of Health Basic First Aid Book 2024

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

Program Kazanımları
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak.
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak.
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak.
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak.
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek.
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. 3
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. 3
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. 3
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 2
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. 2
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. 3
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. 3
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. 3
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. 3
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 16
Laboratuvar 1 1
Ödevler 5 25
Küçük Sınavlar 5 25
Toplam İş Yükü 67