Anestezi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT201 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NİDA EFETÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik temel halk sağlığı ilkelerini tanıtmak; sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, epidemiyoloji, çevre sağlığı, bulaşıcı ve kronik hastalıkların kontrolü gibi konularda bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Halk Sağlığına Giriş Temel Sağlık Hizmetleri Antropoloji, Kültür ve Sağlık Aile Sağlığı Aile Planlaması Anne ve Çocuk Sağlığı Adölesan Sağlığı Okul Sağlığı Çevre Sağlığı Yaşlı Sağlığı Enfeksiyon Hastalıklar Bağımlılık ve Şiddet Sağlığı Geliştirme Beslenme Fiziksel Aktivite Sağlık Eğitimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halk Sağlığına Giriş | Sunum |
2) | Temel Sağlık Hizmetleri | Sunum |
3) | Antropoloji, Kültür ve Sağlık | Sunum |
4) | Aile Sağlığı | Sunum |
5) | Aile Planlaması | Sunum |
6) | Anne ve Çocuk Sağlığı | Sunum |
7) | Adölesan Sağlığı | Sunum |
8) | Okul Sağlığı | Sunum |
9) | Çevre Sağlığı | Sunum |
10) | Yaşlı Sağlığı | Sunum |
11) | Enfeksiyon Hastalıklar | Sunum |
12) | Bağımlılık ve Şiddet | Sunum |
13) | Sağlığı Geliştirme ve Eğitimi | Sunum |
14) | Beslenme ve Fiziksel Aktivite | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Temel Bilgiler Kitabı http://www.ataaofsaglikyonetimi.tr.gg/ |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık Bakanlığı. (2016). Halk Sağlığına Giriş. Sağlık Bilimleri Yayın Evi. Özdemir, L. (2014). Halk Sağlığı: Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Nobel Yayıncılık. Çolak, İ., & Öztürk, Z. (2012). Halk Sağlığı ve Sosyal Hizmetler. Nobel Akademik Yayıncılık. Çolak, İ., & Karataş, S. (2011). Sağlık Politikaları ve Halk Sağlığı Uygulamaları. Nobel Yayıncılık. Korkmaz, A. (2016). Sağlık Eğitimi ve Halk Sağlığı. Hedef Yayıncılık. Arslan, G. (2011). Çevre Sağlığı ve Halk Sağlığı Uygulamaları. Nobel Yayıncılık. Köksal, A. (2017). Sağlık Hizmetleri Yönetimi ve Halk Sağlığı. Detay Yayıncılık. Türkdoğan, A. (2013). Anne ve Çocuk Sağlığı. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yıldırım, G., & Arslan, G. (2015). Adölesan Sağlığı ve Halk Sağlığı Uygulamaları. Nobel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |||||||||
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |||||||||
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |||||||||
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |||||||||
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |||||||||
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |||||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |
2) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |
3) | Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |
7) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |
8) | Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |
9) | Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |
10) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 105 |