FNCE303 Financial Markets and Institutionsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FNCE303
Ders İsmi: Financial Markets and Institutions
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere; finansal sistemin yapısı; finansal sisteme yönelik stilize gerçekler; finansal piyasalarda asimetrik bilgi; ters seçim ve ahlaki tehlike; finansal krizlerin dinamikleri; faiz hesaplamaları; para piyasaları; tahvil piyasası; hisse senetleri piyasası ve piyasa etkinliği; mortgage piyasası; döviz piyasası; uluslararası finansal sistem ve finansal düzenlemeler ile ilgili bilgileri etkin şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Finansal sisteme genel bakış; finansal kurumların özellikleri; finansal çevre ile ilgili stilize edilmiş gerçekler; finansal piyasalarda asimetrik bilgi, olumsuz seçim ve ahlaki tehlike; asimetrik bilgilerin finansal kurumlara etkisi; ajans teorisi ve finansal kriz dinamikleri; faiz oranlarının ölçülmesi; para piyasaları; tahvil piyasaları; hisse senedi piyasaları ve pazar etkinliği; ipotek piyasaları; döviz piyasaları; uluslararası finansal kuruluşlar; Finansal düzen.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Finansal piyasalara ve kuruluşlara ait temel olguları tanımlamak ve tanıtmak
2) • Önemli finansal piyasaların işlevsel özelliklerini göstermek.
3) • Finansal enstrümanların çeşitlerini ve özelliklerini tanımlamak ve temel özelliklerini analiz etmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kursu tarif edin. • Araştırma finans piyasalarını neden açıklayınız. • Neden araştırma finans kurumlarını açıklayınız. • Finansal piyasaların işlevini tanımlar. • Finansal piyasaların yapısını tanımlar. • Finansal piyasaların uluslararasılaşmasını açıklar. • Müfredat. • Finansal sistemin yapısını gösteriniz. • Borç ve hisse senedi piyasalarını ayırt edin. • Birincil ve ikincil piyasaları ayırt edin. • Borsaları ve tezgah üstü piyasaları ayırt edin. • Para ve sermaye piyasalarını ayırt edin. • Uluslararası tahvil piyasası, Eurobond ve Euro para birimlerini değerlendirin.
2) • Aktif talebin belirleyicilerini tartışın. • Tahvil piyasasını tanımlayın: talep ve arz Çerçevesi. • Tahvil piyasasında piyasa dengesini açıklar. • Faiz oranlarının belirlenmesini açıklar: talep ve arz değişimleri. • Farklı makroekonomik politikalar altında Bond Piyasa çerçevesini değerlendirin. • Varlık talebini etkileyen faktörleri belirler. • Zenginlik, beklenen getiri, risk ve likiditenin bir varlığın talebini nasıl ve ne yönde etkilediğini analiz edin. • Tahvil Piyasasında arz ve talebi tespit etmek. • Tahvil piyasasında piyasa dengesini değerlendirin. • Tahvil piyasası çerçevesinin yardımı ile denge faiz oranlarının nasıl değiştiğini değerlendirin. • Beklenen enflasyona bağlı olarak faiz oranındaki değişimleri analiz ediniz: Fisher Effect. • İş çevrimi genişlemesi nedeniyle faiz oranındaki değişiklikleri gösterin. Ders programını gözden geçirin.
3) • Sermaye Piyasasının Amacını Açıklar. • Tahvil Türlerini listeler ve tartışır. • Hazine bono ve tahvillerini açıklar. • Belediye Tahvillerini açıklar. • Kurumsal Tahvilleri Açıklar. • Tahvillerin Değerlemesini Gösterir. • Sermaye piyasası katılımcılarını tartışın. • Sermaye piyasası ticaretini tartışın. • Hazine bonolarını ve tahvilleri ayırt eder. • Belediye tahvili piyasasında riski tanımak. • Şirket tahvillerinin özelliklerini analiz eder. • Kupon tahvillerinin değerini hesaplayın. • Mevcut verimi hesaplayın. Mishkin ve Eakins, bölüm 12, sayfa 279-301. Ders notlarını gözden geçirin
4) • Ortak Stok ve Tercih Edilen Stokları ayırt edin. • Stokların nasıl satıldığını açıklayın. • Ortak stokların fiyatlandırılmasını tanımak. • Fiyat-Kazanç Değerleme Yöntemi. • Pazarın güvenlik fiyatlarını nasıl belirlediğini belirtin. • Hisse senedi fiyatını bir dönem değerleme modeli ile hesaplayın. • Genel hisse senedi fiyatını Genelleştirilmiş Temettü Değerleme Modeli ile hesaplamak • Gordon Büyüme Modelini değerlendirin ve analiz edin. • Fiyat kazanç değerleme yöntemini değerlendirin ve analiz edin. • Hisse senedi piyasası işlemlerini denge fiyatlarına ilişkin olarak tanımak. Mishkin ve Eakins, bölüm 302-323 bölüm 13. Ders notlarını gözden geçirin.
5) • Rasyonel Beklenti Teorisini açıklar. • Verimli Piyasa Hipotezini Açıklar. • Piyasa Etkinliği lehine kanıtları tanımak. • Piyasa Verimliliğine karşı kanıtları tanımak. • Piyasa Verimliliği ile ilgili birkaç durumu tartışınız. • Davranışsal Finansmanı tanımlayın. • Piyasa Verimliliğinin Zayıf Biçimini tartışın. • Pazar Verimliliğinin Daha Güçlü Biçimini tartışın. • Verimli Piyasa Hipotezine dair ampirik kanıtları gösteriniz. • Uygulamayı tartışın: Kuralı İspatlayan Bir İstisna: Ivan Boesky (Bölüm 6, s.122). • Başvuruyu Tartışmak: Döviz Kurları Rastgele Bir Yürüyüş Yapmalı mı? (Bölüm 6, p124). • Uygulamayı tartışın: Bir Yardımcıyı Yatırım Danışmanınız Olarak mı Kullanmanız Gerekir? (Bölüm 6, s.127). • Davranışsal Finansmanın sonuçlarını tartışmak Mishkin ve Eakins, bölüm 116-133, bölüm 6. Mishkin, bölüm 7, sayfalardaki 186-208 Ders notlarını gözden geçirin
6) • Rasyonel Beklentiler Teorisi’nin açıklanması. • Etkili/Verimli Piyasa Hipotezi’nin açıklanması. • Piyasa etkinliğini destekleyen ampirik bulgular. • Piyasa etkinliğinin aksine ampirik bulgular. • Davranışsal Finansın açıklanması. • Zayıf biçim (yumuşak varsayımlar çerçevesinde) piyasa etkinliğinin anlatımı. • Güçlü biçim (yumuşak varsayımlar çerçevesinde) piyasa etkinliğinin anlatımı. • Piyasa etkinliği hakkında ampirik bulguların analizi ve tartışılması. • Piyasa etkinliğine yönelik çeşitli uygulamaların tartışılması (Mishkin (2012) Bölüm 6, sayfa 122-124-127). Ders anlatımı. Kitaptaki uygulamalar. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 6, sayfa 116-133.
7) • Finansal yapı hakkında 8 temel unsuru karşılaştırabilir. • İşlem maliyetlerini tanımlayabilir. • İşlem maliyetlerinin finansal yapıyı nasıl etkilediği üzerine tartışabilir. • Aracı kurumlar ve işlem maliyetleri ilişkisini karşılaştırabilir. • Asitmetrik bilgi kavramını anlatabilir. • Hisse senedi piyasalarının, işletmelerin dış finansmanında, en önemli etken olmadığının tartışılması. • Borçlanma enstrümanları ihracının, işletmelerin dış finansmanında, en önemli etken olmadığının tartışılması. • Dolaylı ve doğrudan finansman konularının tarışılması. • Ters seçim kavramının anlatımı. • Ahlaki tehlike kavramının anlatımı. Ders anlatımı. Kitaptaki uygulamalar. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 7, sayfa 134-162.
8) • VİZE • Vize sınav sorularıno tartışabilir Ders anlatımı. Kitaptaki uygulamalar. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) -Bölüm 8, sayfa 163-190.
9) • Finansal kriz kavramını tanımlayabilir. • Gelişmiş ülkelerde finansal kriz kavarımının dinamiklerini anlatabilir. • Büyük Buhran ve 2007-2009 krizlerini tartışabilir. • Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz kavramının dinamiklerini anlatabilir. • Finansal liberalizasyon/küreselleşme kavramlarını tartışabilir. • Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; Birinci Aşama: Krizin Başlangıcı. • Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; İkinci Aşama: Bankacılık Krizi. • Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; Üçüncü Aşama: Borç deflasyonu. • Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; Birinci Aşama: Krizin Başlangıcı. • Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; İkinci Aşama: Döviz Krizi. • Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; Üçüncü Aşama: Tam donanımlı finansal kriz. Vize sınavının tartışılması. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 8, sayfa 163-190.
10) • Para piyasalarını tanımlayabilir. • Para piyasalarının amacını tartışabilir. • Piyasa piyasasındaki temel aktörleri tartışabilir. • Para piyasası enstrümanlarını tanımlayabilir. • Para piyasası enstrümanlarını karşılaştırabilir. • Neden para piyasalarına ihtiyaç duyarız? • Para piyasalarının maliyet avantajlarının tartışılması. • Bonoların anlatımı ve analizi. • Bankalararası para piyasasının anlatımı. • REPO kavramının anlatımı ve tartışılması. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 11, sayfa 254-278.
11) • Mortgage piyasasını tanımlayabilir. • Konut ipoteği piyasasını anlatabilir. • Mortgage kredilerinin çeşitlerini anlatabilir. • İkincil mortgage piyasasını tartışabilir. • Mortgage’ların menkul kıymetleştirilmesini açıklayabilir. • Mortgage faizlerinin analizi. • Mortgage kredi şartlarının analizi. • Mortgage kredi amortismanının tartışılması. • İpoteğe dayalı menkul kıymetlerin anlatımı. • ABD’de emlak balonu ve 2007-2009 krizinin tartışılması. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 14, sayfa 323-343.
12) • Yatırım fonlarının gelişimini anlatabilir. • Yatırım fonlarının yapısını açıklayabilir. • Yatırım fonlarına ait düzenlemeleri tartışabilir. • Hedge fonlarını tanımlayabilir. • Sigorta türlerini tanımlayabilir. • Emeklilik fonlarını açıklayabilir. • Yatırım fonlarının ortaklık ve faydalarının tartışılması. • Açık uçlu ve kapalı uçlu fonlarının ayrımının yapılması. • Net Varlık Değeri kavramının tanımlanması. • Hisse, tahvil, para piyasası ve indeks fonlarının amaçlarının analizi. • Hedge fonlarının tartışılması. • Emeklilik fonlarının türlerinin tartışılması. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 20, sayfa 489-512.
13) • Yatırım bankacılığını tanımlayabilir. • Broker ve dealerı karşılaştırabilir. • Özel sermaye fonlarını tanımlayabilir. • Finansal kurumların regülasyonu hakkında tartışabilir. • Özel sermaye fonlarının satın alınması hakkında tartışabilir. • Tahvil ve hisse ihracında yüklenim (underwriting) anlatımı. • Yeni tür hisse ihraçlarının tartışılması: hisse satışları ve birleşme ve satın almalar. • Brokerlık ve dealerlık hizmetlerinin tartışılması. • Ticari bankalarla ve aracı kurumlar arasındaki ilişkinin tartışılması. • Risk sermayesi paylaşım şirketlerinin tanımlanması ve özel sermaye fonları ile karşılaştırılması. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 20 ve 21, sayfa 489-542
14) • Tekrar: Tahvil piyasasını tartışabilir. • Tekrar: Faizlerin risk ve vade yapılarını tartışabilir. • Tekrar: Adi hisse senedi fiyatlamasını açılayabilir. • Tekrar: Finansal yapı ve kurumlarla ilgili Kabul görmüş 8 unsuru tartışabilir. • Tekrar: Menkul kıymetleştirme ve mortgage piyasalarını tartışabilir. • Fisher etkisinin analizi. • Büyümenin faiz oranlarına etkisinin tahvil piyasası yardımıyla anlatımı. • Gordon Büyüme Modeli’nin analizi. • Verim eğrisi analizi. • Mortgage piyasası ve 2007-2009 Finansal Krizi’nin tartışılması. • Yatırım bankacılığı ve menkul kıymetleştirme süreçlerinin tartışılması. Ders anlatımı. Kitaptaki uygulamalar. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 22, sayfa 543-567.
15) • Final sınavını değerlendirebilir ve yorumlayabilir. • Dönem içerisinde bahsedilen konuları değerlendirebilir. • 60 dakikalık sınav süresince, işlenen tüm konuları çözümleyebilir ve açıklayabilir. • Tahvil piyasasının analizi ve fiyatlama. • Hisse senetleri piyasasının analizi ve fiyatlama. • Beklentiler Teorisi’nin analizi ve fiyatlama. • Fisher etkisinin analizi ve fiyatlama. • Mortgage Piyasası’nın analizi ve fiyatlama. • Para Piyasalarının analizi ve fiyatlama. • Yatırım Fonları’nın değerlendirilmesi ve analizi. Dersin tekrarı. Okuma: Mishkin (2012) - Bölüm 22, sayfa 543-567

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Economics of Money, Banking and Financial Markets
Frederick S. Mishkin, 12th ed., (Global Edition) 2019
ISBN-10: 1-292-26885-9 • ISBN-13: 978-1-292-26885-9

Financial Markets and Institutions
Frederick S. Mishkin and Stanley G. Eakins, 9th ed., (Global Edition) 2018
ISBN 10: 1-292-21500-3 • ISBN 13: 978-1-292-21500-6

Diğer Kaynaklar: The Economics of Money, Banking and Financial Markets
Frederick S. Mishkin, 12th ed., (Global Edition) 2019
ISBN-10: 1-292-26885-9 • ISBN-13: 978-1-292-26885-9

Financial Markets and Institutions
Frederick S. Mishkin and Stanley G. Eakins, 9th ed., (Global Edition) 2018
ISBN 10: 1-292-21500-3 • ISBN 13: 978-1-292-21500-6

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Proje 1 12
Ödevler 3 6
Küçük Sınavlar 2 1
Ara Sınavlar 1 8
Final 2 25
Toplam İş Yükü 190