ILOG213 Logistics Managementİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILOG213
Ders İsmi: Logistics Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHMET MURAT KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİDEM DEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; lojistik sürecin temel fonksiyonlarını inceleyerek ortaya koymak ve bu sayede lojistik faaliyetlerin tüm tedarik sistemiyle bütünleşik ve uyum içinde icra edilmesini sağlamaktır. Ayrıca gelecekte lojistik alanda çalışacak olan öğrencilere gerekli olan planlama, modelleme, icra ve kontrol etme becerilerinin uygulama düzeyinde kazandırılmasıdır. Ders konuları lojistik sektöründe çalışacak olan kişiler için gerekli olan planlama, modelleme ve kontrol etme becerilerinin kazandıracak şekilde oluşturulmuştur. Ders içeriği lojistiğin temelleri, fonksiyonları, süreçleri ve lojistik işlemlerinin hedefleri, lojistik terminolojisi, dağıtım kanallarının dizaynı, bilgi akışı, tesisin yerleri, dış kaynak kullanımı, lojistikte risk ve olası aksaklıklar, lojistikte KPI, lojistikte ile alakalı kural ve düzenlemeler, lojistik faaliyetlerde sistem yaklaşımı; Endüstri 4.0 uygulamaları konularından oluşturulmuştur.
Dersin İçeriği: Lojistiğin temelleri, fonksiyonları, süreçleri ve lojistik işlemlerinin hedefleri, lojistik terminolojisi, dağıtım kanallarının dizaynı, bilgi akışı, tesisin yerleri, dış kaynak kullanımı, lojistikte risk ve olası aksaklıklar, lojistikte KPI, lojistikte ile alakalı kural ve düzenlemeler, lojistik faaliyetlerde sistem yaklaşımı; Endüstri 4.0 uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Lojistik kavramlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilirler.
2) • Lojistik süreçleri ve temel aktiviteleri öğrenebilirler.
3) • Tedarik zinciri ve lojistik kavramları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilirler.
4) • Tesis konumlandırma ve dağıtım kanalı dizaynı yapabilirler.
5) • Organizasyonlarda risk yönetimi ve KPI belirlemeyi uygulayabilirler.
6) • Lojistikte sistem yaklaşımı ve endüstri 4.0 uygulamalarına hakim olurlar.
7) •Lojistik organizasyonlarda lojistik süreçleri uygularken etik ilkelere riayet ederler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin Tanıtımı. • Lojistik Tanımı • Planlama ile düşünme arasındaki fark • İzlence • Ders Konuları
2) • Lojistik modelleme şirketlerin türlerini tanımlamak • Küreselleşme süreci ve piyasaları ve lojistiki nasıl etkilediğini açıklanması • lojistik modelleme ve planlamada her argüman için ana maddeleri özetleyin • Küresel iş ortamıni açıklayın ve lojistik açıdan etkilerini atrtışın • Lojistik planlama ve modelleme yapan şirket türleri • Küreselleşme süreci ve lojistik pazarlar üzeine etkileri • Lojistik organizasyonlarda etik ilkeler Müfredat gözden geçirin. Kütüphane Oryantasyon Kursu tamamlayın. Bölümlerin sonunda bölümleri, 1 ve 2. cevap yorumu soruları okuyun, sınıfta tartışmak için hazırlıklı olun. Bölümlerin sonunda vaka çalışmasını okuyun ve sınıfta tartışmak için hazırlıklı olun, cevapları gönderin..
3) • Lojistik sisteminin her bir ana tipini açıklayınız • Lojistik kökenlerini belirlemek ve risk yöneticileri etkilerini azaltabilir nasıl • Hukuk sisteminin her bir ana tipi ve bazı önemli global lojistik konularını açıklayacaktır • Uluslararası lojistik şirketlerin karşılaştığı etik ve sosyal sorumluluk ve temel sorunları açıklar • Uluslararası lojistik faaliyetlerini nasıl etkilediğini uluslararası ilişkiler açıklar • Lojistik sisteminin ana türleri • Lojistik kökenleri ve risk yöneticileri etkilerini nasıl azaltabilir • Lojistik hukuk sisteminin türleri • Önemli global lojistik sorunları 3 ve 4. bölümleri okuyun. Bölümlerin sonunda yorumu soruları yanıtlayın, sınıfta tartışmak hazır olun. Bölümlerin sonunda vaka çalışmasını okuyun ve sınıfta tartışmak için hazırlıklı olun, cevapları gönderin.
4) • Kültür kavramını açıklayın ve ulusal ve uluslararasi lojistik açısından önemini açıklayın • Lojistik bileşenlerini belirlemeyin ve uluslararası iş yaşaına etkilerini açıklayın • Değişikliği açıklayın ve lojistik şirketleri ve lojistik birbirini nasıl etkilediğini açıklar • açıklayın nasıl fiziksel çevre ve teknoloji etkisi lojistik • Devlet ve sınıflandırmak ve lojistik Onların pratik kullanım açıklamak için kullanılan iki çerçeveler görünür • Kullanımı azalıyor neden • merkezi planlı ekonominin ne demek olduğunu açıklayın ve açıklamak • Karma ekonominin ana özelliklerini belirlemek ve lojistik vurgu açıklamak • Piyasa ekonomisi fonksiyonları açıklar ve ayırt edici özellikleri tespit edin. • Lojistik bileşenleri ve uluslararasi iş üzerine etkileri • Lojistik değişiklikler • Fiziksel çevre ve lojistik • Karma ekonomi ana özellikleri ve lojistik üzerine etkileri Konuya somut örnekler üzerinde açıkllık kazandırılması Lojistik şirketlerde taşımacılık yönetimine ilişkin süreç, işlemler ve düzenlenecek belgeler üzerinde çalışmalar yapılması.
5) Lojistike bağlı yan hizmetler Ürün özellikleri ve lojistik Lojistik organizasyonu Lojistik kararlarının alınması konusunda sistematik yaklaşım Nihai proje üzerinde araştırma ve çalışma Bölüm 6 okuyunuz Bölümün sonunda yorumu soruları yanıtlayın, sınıfta tartışmak hazır olun. Bölümün sonunda vaka çalışmasını okuyun ve sınıfta tartışmak için hazırlıklı olun, cevapları gönderin.
6) • Lojistik türlerinin sınıflandırılması için bir değerlendirme çerçevesinin tanımlanması • Teknolojiden kaynaklanan özelliklerin incelenmesi • Lojistik açıdan ortaya çıkan niteliklerin belirlenmesi • Tür seçimini etkileyen ölçütlerin tanımlanması • Teknolojik açıdan belirleyici özellikler • Hız ve taşıma süresi • Güvenlik konusu • Enerji verimliliği • Yatırım ve işletme maliyeti • Esneklik • Çevreye etkiler • Lojistikte etkin kullanım alanı Lojistikte yasal düzenlemeler ve uluslararası anlaşmalar ve kuruluşlar ve belgelerin araştırılması
7) • Öğrenciler vize sınavı ile değerlendirilir • Lojistikte Planlama ve Modelleme özellikleri • Lojistikte kullanım açısından özelliklerin irdelenmesi • Lojistikte Planlama ve Modellemenin enerji ve çevre açısından olumsuzluğu • Lojistikte esneklik özelliğiyle taşıma sürecinin başlangıcı ve sonundaki zorunlu kullanımı Lojistikte denizyolu taşımacılığı maliyetleri üzerinde araştırma
8) • Lojistik planlamada denizyolunun önceki derslerde belirlenmiş değerlendirme çerçevesinde özellikleri • Lojistikte kullanım açısından özelliklerin irdelenmesi • Lojistik planlamada denizyolu taşımacılığının enerji verimliliği ve işletme maliyeti açısından elverişliliği • Kitle taşımacılığındaki önemi • Kombine taşımacılıkta modelleme ve uluslararası taşımacılıktaki belirleyici rolü • İlgili uluslararası anlaşma, kurum ve taşıma belgeleri Taşıma türlerine göre oluşturulan öğrenci gruplarının tartışmaya hazırlık anlamında göreli ayrıntılı çalışmalar yapmaları
9) • Lojistik türlerinin sınıflandırılması için bir değerlendirme çerçevesinin tanımlanması • Teknolojiden kaynaklanan özelliklerin incelenmesi • Lojistik açıdan ortaya çıkan niteliklerin belirlenmesi • Tür seçimini etkileyen ölçütlerin tanımlanması • Teknolojik açıdan belirleyici özellikler • Hız ve taşıma süresi • Güvenlik konusu • Enerji verimliliği • Yatırım ve işletme maliyeti • Esneklik • Çevreye etkiler • Lojistikte etkin kullanım alanı Ülkemizde demiryolu ve havayolunun son dönemdeki gelişmelerinin son dersteki tartışmalara hazırlık olarak incelenmesi
10) • Lojistik planlamada demiryolunun ve havayolunun önceki derslerde belirlenmiş değerlendirme çerçevesinde özellikleri • Lojistikte kullanım açısından özelliklerin irdelenmesi • Lojistik planlamada demiryolu ve havayolu taşımacılığının olumlu ve olumsuz yanları • Lojistik modellemede güvenlik açısından öne çıkmalarının gerekçeleri • Lojistik planlamada kitle taşımacılığı ve çevre açısından önemi • Lojistik planlamada havayolu taşımacılığını tek seçenek durumuna getiren koşullar Lojistikte kombine taşımacılık ve özellikle Ro-Ro taşımaları konusunda araştırma yapılması
11) • Modellemede çok türlü taşımanın ortaya çıkış ve gelişme gerekçeleri • Lojistik planlamada aranan niteliklere göre çok türlü taşımanın konumu • Lojistikte intermodal, mültimodal ve kombine taşımacılık tanımı, • Elemanları • Modellemede Etkin kullanım için altyapı ve diğer koşullar Uluslararası lojistik projeleri ve özellikle TRACECA projesi ile ilgili araştırma yapılması
12) • Lojistikte yararlanılacak taşıma ağının tanımlanması • Ülkemizdeki ve uluslararası nitelikteki lojistik taşıma koridorları • Lojistikte panavrupa koridorları ve Türkiye • Dünya ve Türkiye'deki lojistik taşıma koridorları • Türkiye'nin uluslararası lojistik konumu • Türkiye'nin lojistik açısından üstünlükleri • Lojistikte uluslararası taşıma koridorları ile ilgili projeler Son derste tartışmaya hazırlık olarak lojistik ve ulaştırma konusundaki planlama ve modelleme çabalarının araştırılması
13) • Lojistik-taşimacilik ilişki ve etkileşiminin Türkiye bağlamında değerlendirilmesi. • Lojistik ve ulaştirma planlamasının gerekliliğinin açıklanması • Lojistik sektörü açısından türkiye ulaştırma sisteminin gelişiminin değerlendirilmesi • Lojistik ve ulaştırma planlamasında Türkiye ve İstanbul Son derste tartışmaya hazırlık olarak lojistik ve ulaştırma konusundaki planlama ve modelleme çabalarının araştırılması
14) • Lojistik ve taşımacılık yönetiminin genel değerlendirilmesi • Bütüncül yaklaşım gereği ve bu bağlamda organizasyon üzerinde durulması • Lojistikte taşımacılık yönetiminin temel ilkeleri • Uygulamalarından ilginç örnekler • Yönetim işlevlerinin irdelenmesi
15) • Öğrenciler final sınavı ile değerlendirilir • Enformasyon sistemleri ile ortaya çıkan etik, sosyal ve politik konuların açıklanır. • Etik kararlar için rehberlik edecek temel prensipleri tartışılır. • Çağdaş enformasyon sistemi teknolojilerinin ve internetin neden bireysel gizlilik ve entelektüel mülkiyet haklarına tehdit yarattığı anlatılır. • Enformasyon sistemlerinin günlük hayata etkileri tartışılır. • Etik, sosyal ve politik konuları içeren bir model üzerinde tartışılması • Etik konuları ortaya çıkaran anahtar teknoloji trendlerinin açıklanması • Görev, hesap verebilirlik ve yükümlülük temel konularının listelenmesi ve tartışılması • Etik analiz ve gerçek dünyadaki örnek bazı ikilemlerin anlatılması • İnternet çağında kişisel gizlilik ve özgürlük ile ilgili, enformasyon hakları konusunun anlatılması ve tartışılması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lojistik Yaklaşımıyla TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
A. Murat KÖSEOĞLU
Nobel Akademik Yayıncılık, Eylül 2014.
ISBN-12: 9780133023752 (Köseoğlu, 2014:12-22)
Diğer Kaynaklar: Logistics Operations and Management- Concepts and Models, Reza Zanjirani Farahani, Shabnam Rezapour, Laleh Kardar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Teknik gezi
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 5
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ödevler 1 12
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 165