IRL407 International Conflict and Conflict Resolution İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL407
Ders İsmi: International Conflict and Conflict Resolution
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Öğr.Gör.Dr. MELTEM ERSOY
Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin uluslararası ilişkileri şekillendiren ana olgulardan olan çatışmanın nedenleri ve çözümlenmesi konusunda temel düşünüş mantığını anlamalarına yardımcı olmaktır. Bu doğrultuda uluslararası çatışmaların neden ortaya çıktığına dair yaklaşımların tartışılması ve bu yaklaşımların güncel çatışmalarda denenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Uluslararası Çatışma ve Çatışma Çözümü’nde Temel Kavramlar; Klasik Dönem Çatışma Teorileri; Modern Dönem Çatışma Teorileri; Birleşmiş Milletlerin Çatışma Tanımı ve Uluslararası Hukuk; 21. Yüzyıldaki Çatışmalar ve Yeni Çatışma Çözümü Modelleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Uluslararası çatışmaya dair teorik yaklaşımları değerlendirir.
2) • Farklı çatışma çözümü yöntemlerini karşılaştırarak hangi yöntemin hangi çatışma türünde daha etkili olduğunu şematize eder.
3) • Peloponezya Savaşlarından uluslararası ilişkilerin güncel sorunlarına kadar geçen dönem içerisinde çatışmanın nasıl bir evrim geçirdiğini tartışır.
4) • Çatışma çözümünün temel mekanizmalarını analiz eder. • Müzakare ve Arabulucuk yöntemlerini vakalara uygular.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersi tanır. • İzlenceyi inceler. • Sunum yapmak üzere hazırlanması gereken örgütlerin listesini inceler. • Ödevleri değerlendirir. • Sunulacak olan proje ve sunumu üzerinde bilgilenir • Önerileri tartışmak. • İzlenceyi tanır. • Ders taslağını tartışır. • Dersin içeriğini değerlendirir. • Sunum konularını karşılaştırır. • Sunum yapılma metodunu tartışır. Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 1-45.
2) • Uluslararası Çatışma ve Çatışma çözümünün temel kavramlarını tanımlar. • Çatışmanın öncelikli kaynaklarını açıklar. • Farklı çağ ve dönemlerdeki çatışma kaynaklarını karşılaştırır. • Hangi dönemde hangi çatışma kaynaklarının öne çıktığını değerlendirir. • Çatışmanın durdurulmasında etkili olabilecek güçleri sıralar. • Uluslararası çatışmaların dinamiklerini yaratan politik girdileri açıklar. • Çatışma yönetimi süreçlerinde kültür ve iletişimin rolünü ortaya koyar. • Ekonominin çatışmalardaki önemini tartışır. • Çatışmanın parçası olmuş modern devletlerin siyasal yapılarını sınıflandırır. • Siyasal yapıların çatışmaya etkilerini değerlendirir. • Toplumların çatışmaların durdurlmasındaki güçlerini tartışır. Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch,2013, ss. 1-45.
3) • Klasik dönem çatışma yaklaşımlarını sıralar. • Farklı yaklaşımları tanımlar. • Klasik dönem çatışma yaklaşımlarını etkileyen tarihsel arka planı açıklar. • Klasik dönem düşünürlerini ele alır. • Klasik düşünürlerin çatışma yaklaşımlarını karşılaştırır. • Peloponezya Savaşlarını inceler. • Tukidides’in önermelerini değerlendirir. • Sun Tzu’nun savaşa dair yaklaşımlarını ortaya koyar. • Napolyon Savaşlarının Clausewitz’in görüşlerine etkisini inceler. • Clausewitz’in savaş yaklaşımını tartışır. Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 47-100
4) • Çatışma üzerine modern teorileri listeler. • Uluslararası ilişkiler kuramlarının çatışma yaklaşımlarını tanımlamak. • Uluslararası ilişkilerdeki analiz düzeyi meselesini açıklar. • Analiz düzeylerinin çatışma analizindeki önemini ortaya koyar. • Tarihsel olaylar bağlamında modern düşünürlerin yaklaşımlarını değerlendirir. • Modern ve klasik dönem arası yaklaşım farklarını karşılaştırır. • Dünya Savaşlarını ve teorik yaklaşımlara olan etkilerini tanır. • Realist teorinin çatışma üzerine olan yaklaşımlarını Carr, Waltz ve Gilpin’in önermeleri ışığında açıklar. • Marksist teorinin çatışma üzerine olan yaklaşımlarını Lenin ve Kautsky’nin önermeleri ışığında açıklar. • Liberal teorinin çatışma üzerine olan yaklaşımlarını Keohane&Nye, Doyle ve Rosecrance önermeleri ışığında değerlendirir. • Realist, Liberal ve Marksist teorilerin yaklaşımlarını karşılaştırır. • Analiz düzeyi olgusunu tanır ve çatışma analizinde nasıl kullanıldığını tartışır. • Hangi teorinin önermelerinin çatışmanın kaynaklarını anlamada ve hangisinin mekanizmalarının çatışma çözümünde daha faydalı olduğunu tartışır. Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 103-255.
5) • I. Dünya Savaşının sebeplerini tanımlar. • II. Dünya Savaşının çıkışının engellenemeyişinin sebeplerini değerlendirir. • II. Dünya Savaşının politik dinamiklerini ortaya koyar. • Kitlesel savaşlardan kısıtlı çatışmalara uzanan dönüşüm sürecini analiz eder. • Modern çatışmaların durdurulması hususunda barış misyonlarının rolünü inceler. • Günümüz çatışmalarını 20. Yüzyıl çatışmaları ile karşılaştırır. • I. Dünya Savaşının şartları ve gelişmelerini açıklar. • İki savaş arası dönemin oluşan çatışmalarının ve II. Dünya Savaşının çıkmasının önlenmesi konusundaki başarısızlığını değerlendirir. • II. Dünya Savaşının şartları ve gelişmelerini açıklar. • Kitlesel savaşlardan kısıtlı çatışma modeline geçilen süreci alansal ve dönemsel olarak ortaya koyar. • Barış misyonlarını ve güncel çatışmaların durdurulmasındaki işlevlerini belirler. • BM’nin çatışmaların kontrolü ve durdurulması konusundaki başarısını tartışır. • Çatışmaların dönüşümünü ve uluslararası toplumun bu dönüşüme olan tepkilerini tartışır. Gelecek dersle ilgili okuma, Nye&Welch, 2013, ss. 257-380
6) • Uluslararası istikrarın önemini açıklar. • Çatışmaya uzanan adımlar kapsamında BM’nin rolünü değerlendirir. • Çatışma çözümü açısından müzakere süreçlerini önemini ortaya koyar. • Müzakare süreçlerinin nasıl işlediğini tasvir eder. • Farklı müzakere modellerini karşılaştırır. • Çatışma çözüm sürecinde arabulucuğun önem ve işlevini tartışır. • Uluslararası istikrar bağlamında Hedley Bull’un adalet ve düzen kavramları üzerinden yürüttüğü tartışmayı inceler. • BM’nin çatışmalardaki konumunun yaptırımlar, Güvenlik Konseyi kararları ve barış misyonları üzerinden değerlendirir. • İki taraflı ve çok taraflı müzakereleri karşılaştırır. • Müzakere süreçlerini analiz eder. • Arabulucuların çatışma çözümündeki rol ve işlevlerini tartışır. Ödev: Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Avrupa’da olanları sınav sonrasındaki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
7) • Vize sınavı ile öğrenilenler değerlendirilir. • Hangi dönemde hangi çatışma kaynaklarının öne çıktığını değerlendirir. • Klasik düşünürlerin çatışma yaklaşımlarını karşılaştırır • Uluslararası ilişkilerdeki analiz düzeyi meselesini açıklar. • II. Dünya Savaşının çıkışının engellenemeyişinin sebeplerini değerlendirir. • BM’nin çatışmaların kontrolü ve durdurulması konusundaki başarısını tartışır. • Vize sınavı ile bilgilerini sınar. • Uluslararası çatışmaların dinamiklerini yaratan politik girdileri açıklar • Clausewitz’in savaş yaklaşımını tartışır. • Hangi teorinin önermelerinin çatışmanın kaynaklarını anlamada ve hangisinin mekanizmalarının çatışma çözümünde daha faydalı olduğunu tartışır. • Modern çatışmaların durdurulması hususunda barış misyonlarının rolünü sorgular. • BM’nin çatışmalardaki konumunun yaptırımlar, Güvenlik Konseyi kararları ve barış misyonları üzerinden değerlendirir.
8) • Avrupa’daki farklı çatışmaları açıklar. • Avrupa’daki çatışmaları karşılaştırır. • Avrupa’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Avrupa’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Avrupa’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Kıbrıs’taki çatışmayı açıklar. • Eski Yugoslavya’da yaşanan çatışmayı inceler. • Yugoslavya’daki çatışma çözümünü inceler. • Kıbrıs’taki BM Barış Misyonunu tarihi, amacı ve faaliyetleri ile ele alır. • Kıbrıs’taki müzakare sürecini tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Amerika’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
9) • Amerika’daki farklı çatışmaları açıklar. • Amerika’daki çatışmaları karşılaştırır. • Amerika’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Amerika’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Amerika’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Küba füzeler krizini aktarır. • Nikaragua’daki çatışmayı açıklar. • Küba Krizindeki çatışma çözümünü inceler. • Küba Krizindeki iki taraflı iletişimin çatışma çözümündeki önemini ortaya koyar. • Nikaragua’daki çatışma çözümü sürecini ele alır. • Küba krizindeki çatışma çözümünün önemini değerlendirir. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Asya’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
10) • Asya’daki farklı çatışmaları açıklar. • Asya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Asya’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Asya’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Asya’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Vietnam Savaşı’nı açıklar. • Kore’deki çatışmayı ortaya koyar. • Vietnam Savaşı sonrasında ateşlenen çatışmaları inceler. • Kore’deki çatışmanın uluslararası istikrara olan etkisini ele alır. • Kore’de yürütülen müzakereleri değerlendirir. • Vietnam Savaşı’ndaki ve Vietnam sonrası çatışmalardaki uzlaşı süreçlerini tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Afrika’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
11) • Afrika’daki farklı çatışmaları açıklamak. • Afrika’daki çatışmaları karşılaştırmak. • Afrika’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koymak. • Hangi analiz düzeyinin Afrika’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Afrika’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Ruanda’daki çatışmayı tasvir eder. • Sierra Lione’deki çatışmayı aktarır. • Ruanda’daki çatışma çözümünü inceler. • Ruanda’daki çatışma çözümünün başarısını değerlendirir. • Ruanda ve Sierra Lione’deki çatışma çözümü süreçlerinin benzerlik ve farklılıklarını tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Kafkasya’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir.
12) • Kafkasya’daki farklı çatışmaları açıklar. • Kafkasya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Kafkasya’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Kafkasya’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Kafkasya’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Dağlık Karabağ çatışmasını tasvir eder. • Çeçenistan’daki çatışmayı açıklar. • Dağlık Karabağ çatışmasının bölgesel ve uluslararası istikrara olan etkilerini tartışır. • Çeçenya çatışmasını bölgeselleştiren diğer çatışmaları değerlendirir. • Çeçenistan’daki çatışma çözümünü tartışır. • Dağlık Karabağ’daki çatışma çözümü sürecini tartışır. Öğrencilerden http://www.cfr.org/global/global-conflict-tracker/p32137#!/ linkinde yer alan çatışmalardan Ortadoğu’da olanları bir sonraki derse kadar incelemeleri beklenmektedir..
13) • Ortadoğu’daki farklı çatışmaları açıklar • Ortadoğu’daki çatışmaları karşılaştırır. • Ortadoğu’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Ortadoğu’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Ortadoğu’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • İsrail-Filistin çatışmasını açıklar. • Lübnan’daki çatışmayı ortaya koyar. • Filistin-İsrail arasındaki müzakere süreçlerini analiz eder. • Filistin-İsrail çatışmasındaki arabuluculuk mekanizmalarını değerlendirir. • Filistin-İsrail çatışmalarındaki müzakere ve arabuluculuk mekanizmalarının başarısını tartışır. • Lübnan’daki çatışma çözümü sürecini kritize eder.
14) • Avrupa’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ortaya koyar. • Amerika’daki farklı çatışmaları açıklar. • Hangi analiz düzeyinin Asya’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Afrika’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Kafkasya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Ortadoğu’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Kıbrıs’taki BM Barış Misyonunu tarihi, amacı ve faaliyetleri ile ele alır. • Küba Krizindeki iki taraflı iletişimin çatışma çözümündeki önemini ortaya koyar. • Vietnam Savaşı’ndaki ve Vietnam sonrası çatışmalardaki uzlaşı süreçlerini tartışır. • Ruanda ve Sierra Lione’deki çatışma çözümü süreçlerinin benzerlik ve farklılıklarını tartışır. • Dağlık Karabağ çatışmasının bölgesel ve uluslararası istikrara olan etkilerini tartışır. • Filistin-İsrail çatışmalarındaki müzakere ve arabuluculuk mekanizmalarının başarısını tartışır.
15) • Bilgiler final sınavı ile ölçülür. • Avrupa’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ortaya koyar. • Amerika’daki farklı çatışmaları açıklar. • Asya’daki çatışmaların kendi bölgesinden kaynaklanan kendine has yönerini ayrıştırarak ortaya koyar. • Hangi analiz düzeyinin Afrika’daki çatışmalarda etkin olduğunu değerlendirir. • Kafkasya’daki çatışmaları karşılaştırır. • Ortadoğu’daki çatışmaların hangi uluslararası ilişkiler teorisi ile daha iyi açıklanabileceğini tartışır. • Final sınavı ile bilgilerini sınar. • Yugoslavya’daki çatışma çözümünü inceler. • Küba Krizindeki çatışma çözümünü inceler. • Vietnam Savaşı sonrasında ateşlenen çatışmaları inceler. • Ruanda’daki çatışma çözümünün başarısını değerlendirir. • Çeçenya çatışmasını bölgeselleştiren diğer çatışmaları değerlendirir. • Filistin-İsrail çatışmalarındaki müzakere ve arabuluculuk mekanizmalarının başarısını tartışır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nye, J. & Welch, D. Understanding Global Conflict and Cooperation, Pearson Publishing, 2013. (ISBN: 0205851630 )

Nye, J. & Welch, D. Küresel Çatışmayı ve İşbirliğini Anlamak, İş Bankası Yayınları, 2013. (ISBN: 9786053600664)


Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Proje 15 45
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180