UIS101 Siyaset Bilimine Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UIS101
Ders İsmi: Siyaset Bilimine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. MELTEM ERSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. UMUT AZAK
Öğr.Gör.Dr. MELTEM ERSOY
Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN
Doç. Dr. MEHMET KABASAKAL
Doç. Dr. AHMET BEKMEN
Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders siyaset biliminin temel konu ve kavramlarını öğrencilere tanıtarak onların siyaset bilimi özelinde ve sosyal bilimler genelinde okur yazarlık kazanmasını hedefler. Ders iki bölümden oluşur: birinci bölüm siyaset biliminin temel kavramlarını tanıtır; ikinci bölüm ise siyasi sistemleri ve aktörleri açıklar.
Dersin İçeriği: Siyaset ve siyaset bilimi ayrımı; devlet ve millet; devlet ve toplum; güç, otorite ve egemenlik; demokrasi ve meşruiyet; siyasi ideolojiler; demokratik sistemler; otoriter ve totaliter sistemler; yasama, yürütme ve yargı; bürokrasi, ordu, çıkar grupları ve devlet-dışı aktörler; toplumsal hareketler, bölgesel ve uluslararası aktörler; küreselleşme ve ulus devletin geleceği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Siyasetin temel kavramlarını tanır
2) • Siyasal ideolojilerin temel kavramlarını tanır
3) • Siyasal sistemlerin temel özelliklerini tanır
4) • Siyasal aktörlerin görev ve yetkilerini inceler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İzlenceyi tanır • Derste beklenenleri tanır • Yükümlülükleri inceler • Ders akışını tanır Ders izlencesinin gözden geçirilmesi OLB sistemine giriş yapılması ve sistemin özelliklerinin incelenmesi
2) • Siyasetin anlamını tartışır • Siyaset biliminin anlamını tartışır • Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farklar inceler • Siyasetin bilimsel olarak incelenmesinin mümkünlüğünü tartışır • Ampirik ve felsefi gelenekleri karşılaştırır • Siyasetin tarihini tartışır • Siyasete farklı bakış açılarını inceler • Siyaset bilimini tanımlar • Siyaset bilimindeki farklı gelenekleri tanır • Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farkları inceler Heywood (2011) s. 21-44 okunması
3) • Devlet kavramını tanımlar • Ulus kavramını tanımlar • Devlet ve ulus kavramları arasındaki farkları tartışır • Modern devletin doğuşunu inceler • Devlet olmanın koşullarını tanır • Devlet kavramını tanır • Devlet kurumunun tarihsel gelişimini tartışır • Ulus kavramını tanır • Ulus kavramının tarihsel gelişimini tartışır • Ulus-devlet kavramını tartışır • Ulus devlet kavramının siyaset bilimindeki rolünü inceler Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması
4) • Toplum kavramını tanımlar • Devlet ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır • Sosyal sınıf kavramını tartışır • Sosyal sınıfın siyaset için önemini tartışır • Siyasetin toplumu nasıl etkilediğini tartışır • Toplumun siyaseti nasıl etkilediğini tartışır • Toplum kavramını tanır • Toplumların özelliklerini tanır • Toplumsal sınıf kavramını tanır • Toplumsal birlikteliğin koşullarını tartışır • Toplumsal bölünmelerin sebeplerini tartışır Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması
5) • Güç kavramını tanımlar • Gücün yüzlerini tanır • Otorite kavramını tanımlar • Siyasal yönetimler için otoritenin önemini tartışır • Egemenlik kavramını tanımlar • İktidar kavramını tanır • İktidarın yüzlerini tartışır • Otorite kavramını tanır • Otoritenin kaynaklarını tartışır • Egemenlik kavramını tanır • Egemenliğin sınırlarını tartışır Heywood (2011) s.101-121okunması
6) • Demokrasi kavramını tanımlar • Demokrasi kavramının tarihsel temellerini inceler • Demokrasinin unsurlarını tanır • Meşruiyet kavramını tanımlar • Meşruiyet kavramının siyaset için önemini tartışır • Antik demokrasi algısını tanımlar • Modern demokrasi algısını tanımlar • Meşruiyet kavramını tanımlar • Güç ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır • Otorite ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır Heywood (2011) s.276-288 okunması
7) • Vize sınavı ile öğrenilenler değerlendirilir • Siyaseti tanımlar • Siyaset biliminin disiplin olarak kökenlerini tartışır • Güç, otorite ve meşruiyet kavramlarını tartışır • Devlet ve millet kavramlarının tarihsel temelini tartışır • Vize sınavı ile bilgilerini sınar • Siyasete farklı yaklaşımları karşılaştırır • Siyaseti bilimsel olarak incelemeyi zorlaştıran koşulları tartışır • Meşruiyetin önemini tartışır • Otoritenin kaynaklarını karşılaştırır • Gücün yüzlerini karşılaştırır
8) • Siyasi ideoloji kavramını tanımlar • Liberal ideolojiyi tartışır • Kapitalizmin liberal ideoloji üzerindeki etkisini inceler • Liberal ideolojide bireyin önemini tespit eder • Muhafazakar ideolojisi tartışır • Muhafazakar ideolojide geleneğin önemini tespit eder • Siyaset bilimi açısından siyasi ideolojilerin önemini tartışır • Liberal ideolojinin temel kavramlarını tartışır • 19.ve 20. yüzyıl liberal düşüncesinin farklılıklarını tanımlar • Muhafazakar ideolojinin temel kavramlarını tartışır • Liberal ve muhafazakar ideolojinin farklılıklarını tartışır Heywood (2011) s.69-80 okunması
9) • Sosyalist ideolojiyi tartışır • Marksist ideolojiyi tartışır • Sosyalist ideoloji ile Marksist ideolojiyi karşılaştırır • Faşist ideolojiyi tartışır • Muhafazakar ve faşist ideolojiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır • Liberalizm ve sosyalizm arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır • Sosyalist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar • Marksist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar • Faşist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar • Sosyalist ve Marksist ideolojiler arasındaki farkları tartışır Heywood (2011) s.80-97 okunması
10) • Siyasal sistem kavramını tanımlar • Demokratik sistemin koşullarını tartışır • Siyasal eşitliğin demokrasilerdeki rolünü tanır • Bağımsız yargının demokrasilerdeki rolünü tanır • Muhalefetin demokrasilerdeki rolünü tanır • Özgür basının demokrasilerdeki rolünü tanır • Siyasal sistem kavramını tanır • Demokratik sistemin koşullarını tartışır • Demokratik sistemlerin tarihsel gelişimini tartışır • Doğrudan ve temsili demokrasi sistemlerini karşılaştırır • Temsili demokrasinin sorunlarını tartışır • Katılımcı demokrasiyi tanır Heywood (2011) s.106-111okunması
11) • Demokratik olmayan sistemleri tanır • Demokratik sistemler ve demokratik olmayan sistemler arasındaki farkları tartışır • Otoriter ve totaliter sistemleri karşılaştırır • Otoriter sistem örneklerini tartışır • Demokratik olmayan sistemlerin ideolojik temellerini tartışır • Otoriter sistemlerin temel özelliklerini tanır • Totaliter sistemlerin temel özelliklerini tanır • Otoriter ve totaliter sistemlerin farklarını tartışır • Otoriter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır • Totaliter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır Heywood (2011) s.47-65 okunması
12) • Demokratik bir sistemin temel kurumlarını tanır • Yasamanın rolünü açıklar • Yürütmenin rolünü açıklar • Yargının rolünü açıklar • Demokratik sistemlerde yürütmenin görevlerini tartışır • Demokratik sistemlerde yargının yerini tartışır • Demokratik sistemlerde yasamanın yerini tartışır • Güçler ayrılığı ilkesini önemini tartışır Heywood (2011) s.373-447 okunması
13) • Demokrasilerde bürokrasinin yerini tartışır • Demokrasilerde ordunun rolünü tartışır • Demokrasilerde çıkar gruplarının yerini tartışır • Demokrasilerde sivil toplumun yerini tartışır • Demokrasinin kollarını tanır • Ordunun demokrasilerdeki görev ve rolünü tanımlar • Bürokrasinin rolünü tartışır • Çıkar gruplarını tanımlar • Sivil toplumu tanımlar • Çıkar grupları ve sivil toplum arasındaki farkları tartışır Heywood (2011) s.347-368, 451-499 okunması
14) • Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır • 20. ve 21. yüzyıl sosyal hareketlerini karşılaştırır • Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır • Devletlerarası ve devletdışı uluslararası örgütleri karşılaştırır • Uluslararası örgütlerin siyasetteki rolünü tartışır • Sosyal hareketleri tanımlar • Sosyal hareketlerin tarihini tanır • Sosyal hareketler ile sivil toplum arasındaki farkları tanır • Uluslararası örgütleri tanımlar • Uluslararası örgüt örneklerini tartışır Heywood (2011) s.364-368, 196-210 okunması
15) • Bilgiler final sınavı ile ölçülür • Siyaseti tanımlar • Siyaseti incelemenin yöntemlerini karşılaştırır • Siyasal ideolojileri karşılaştırır • Siyasal sistemleri karşılaştırır • Siyasette farklı aktörlerin rollerini tartışır • Siyaseti çalışmaya yaklaşımları inceler • Siyaseti bilimsel olarak incelerken karşılaşılan zorlukları tartışır • Modern devletin tarihsel kökenlerini tartışır • Millet kavramının tarihsel kökenlerini tartışır • Gücün yüzlerini karşılaştırır • Otoritenin kaynaklarını tartışır • Demokratik ve demokratik olmayan sistemleri karşılaştırır • Güç ayrılığının demokrasiler için önemini tartışır • Devlet dışı aktörlerin siyasetteki yerini tartışır

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heywood, Andrew (2011), Siyaset, Adres Yayınları

Heywood, Andrew, Politics. (2013) Palgrave Macmillan 3rd edition ISBN-10: 0230363385
Diğer Kaynaklar: Heywood, Andrew (2011), Siyaset, Adres Yayınları

Heywood, Andrew, Politics. (2013) Palgrave Macmillan 3rd edition ISBN-10: 0230363385

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Ödevler 15 60
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 195