UTIC404 Hedef Pazar Ekonomileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UTIC404
Ders İsmi: Hedef Pazar Ekonomileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT HOCA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. YAVUZ ÖZUTKU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri uluslararası ticaret dünyasının gittikçe rekabetçi hale gelen dünyası için hazırlamaktır. Bu dersin vurgusu hedef pazar ekonomilerinin kavramları ve kategorileri üzerindedir.
Bölümler, okumalar ve vaka çalışmaları ile şu konular tartışılacaktır: Hedef pazarların ekonomik analizinin kavramları, hedef pazarların coğrafi ve ekonomik kategorileri, ülkelerin entegrasyonları, ülkelerin bölgesel gruplanmaları, yükselen ekonomilerin önemi, yükselen ve gelişmekte olan ülkelerde iş yapma, Türkiye’nin hedef pazar ekonomileri. Dersler sırasında, öğrenciler sözlü iletişim kabiliyetlerini ve sunum becerilerini geliştirirken, liderlik sorumlulukları üstlenecek ve takımlar içinde diğer öğrencilerle birlikte çalışacaklar.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecekler:
• Ülkelerin demografik ve ekonomik analizinin kavramlarının sıralar ve açıklarlar.
• Ülkelerin coğrafi ve ekonomik ana kategorilerini hatırlar ve açıklarlar.
• Ülkelerin entegrasyonlarını ve bölgesel gruplanmalarını hatırlar, açıklar ve karşılaştırırlar.
• Yükselen ekonomilerde, özellikle BRIC ülkelerinde, nasıl iş yapılacağını ve etiğin rolünü hatırlar ve açıklarlar.
• Türkiye’nin hedef pazarlarını tanımlar ve sınıflandırırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Ülkelerin demografik ve ekonomik analizinin kavramlarının sıralar ve açıklarlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Ülkelerin coğrafi ve ekonomik ana kategorilerini hatırlar ve açıklarlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Ülkelerin entegrasyonlarını ve bölgesel gruplanmalarını hatırlar, açıklar ve karşılaştırırlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Türkiye’nin hedef pazarlarını tanımlar ve sınıflandırırlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersi tanımlar. • Bir pazarı hedeflemenin önemini anlar. • Uluslararası ticaretin karmaşıklığını tanır. • Uluslararası ticaretin coğrafyasını tarif eder. • Dünya ekonomisinin ekonomik karmaşıklığını fark eder. • Ders Programı. • Tamamladığını doğrulamak için Kütüphane Oryantasyon Dersini tartışır. • Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar. • Uluslararası ticarete dâhil olan ülkelerin sayısını örnekler. • Ülkeler arasındaki büyük ekonomik farklılıkları tanır. Bölüm 2’nin Farina vd. (2013, sf.32-51) okunması.
2) • Pazar karakteristiklerini sıralar. • Market karakteristikleriyle ülkeleri kıyaslamayı anlar. • Market karakteristikleri cinsinden en büyük ülkeleri saptar. • Market karakteristikleri cinsinden en hızlı büyüyen ülkeleri saptar. • Final projesini ve sunumunu tartışır. • Başlıklar listesi. • Nüfusu tanımlar. • Milli geliri açıklar. • Gelir artışını açıklar. • Gelir dağılımını gösterir. Ödev: Öğrendiğiniz market karakteristiklerini Türkiye’ye uygulayınız.
3) • Pazar karakteristiklerini sıralar. • Market karakteristikleriyle ülkeleri kıyaslamayı anlar. • Market karakteristikleri cinsinden en büyük ülkeleri saptar. • Market karakteristikleri cinsinden en hızlı büyüyen ülkeleri saptar. • Tüketim kalıplarını tanımlar. • Enflasyonu açıklar. • Dış borcu açıklar. • Altyapıyı tarif eder. Ödev: Öğrendiğiniz market karakteristiklerini Türkiye’ye uygulayınız.
4) • Ülkelerin ekonomik ve coğrafi gruplanmalarını ayırt eder. • Bir hedef pazar ekonomisi için coğrafyanın rolünü anlar. • Farklı uluslararası örgütlere göre farklı coğrafi gruplandırmaları açıklar. • Harita kullanımının önemini anlar. • Teslim zamanı: Proje konusu. • Teslim zamanı: Geçici kaynakça. • BM’ye göre ülkelerin coğrafi gruplanmasını tarif eder. • Dünya Bankası’na (DB) göre ülkelerin coğrafi gruplanmasını tarif eder. Final projesini araştırıp çalışmaya devam eder. Ödev: Verilen bir ülke setini BM ve DB’ye göre coğrafi olarak kategorize eder. BM ve DB’nin internet sitelerini ekonomik gruplar için araştırır.
5) • Ülkelerin ekonomik sınıflandırmasını anlar. • Kalkınmanın nasıl ölçüleceğini açıklar. • Kalkınmanın ölçülerini listeler. • Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki farkları tarif eder. • Ülkelerin ekonomik kategorilerini tarif eder. • Gelişmiş ülkeleri listeler. • Gelişmekte olan ülkeleri örnekler. • Geçiş ülkelerini tanımlar. Final projesini araştırıp çalışmaya devam eder. Ödev: Verilen bir ülke setini ekonomik gruplama bakımından kategorize eder.
6) • En çok gelişmiş ve en büyük gelişmekte olan ülkeleri ayırt eder. • En hızlı büyüyen ülkeleri açıklar. • Nüfusu en büyük ülkeleri anlar. • Yükselen ekonomilerin hedef pazarlar olarak neden önemli olduğunu açıklar. • G-5/G-7/G-8/G-10/G-20’i açıklar. • OECD, OPEC ve Yeni Sanayileşen Ülkeleri açıklar. • Yükselen piyasaları örnekler. • BRIC ülkelerini tarif eder. Final projesini araştırıp çalışmaya devam eder. Ödev: Verilen bir ülke setini ekonomik gruplama bakımından kategorize eder.
7) • Vize Sınavı • Uluslararası ticaretin coğrafyasını tarif eder. • Market karakteristikleriyle ülkeleri kıyaslamayı anlar. • Bir hedef pazar ekonomisi için coğrafyanın rolünü anlar. • Ülkelerin ekonomik sınıflandırmasını anlar. • Uluslararası ticarete dâhil olan ülkelerin sayısını örnekler. • Market karakteristiklerini uygular. • Coğrafi grupları tarif eder. • Ülkelerin ekonomik kategorilerini uygular. Final projesini araştırıp çalışmaya devam eder.
8) • Ülkelerin neden ekonomik entegrasyonlara katıldıklarını açıklar. • Ekonomik entegrasyon türlerini karşılaştırır. • Önemli ekonomik entegrasyonları karşılaştırır. • Ekonomik entegrasyonların tarihini anlar. • Ekonomik entegrasyon türlerini açıklar. • Ekonomik entegrasyonları karşılaştırır. • Ekonomik entegrasyonları özetler. • Ekonomik entegrasyonları örnekler. Final projesini araştırıp çalışmaya devam eder.
9) • Ekonomik entegrasyona karşı argümanları anlar. • Ekonomik entegrasyonların yarar ve maliyetlerini tartışır. • Ekonomik entegrasyonların etkilerini listeler. • Entegrasyonların etkisini açıklar. • Ticaret yaratıcı ve saptırıcı etkileri açıklar. • İthal fiyatların neden azalacağını anlar. • Entegrasyonun verimlilik etkisini tarif eder. • Bölgeselciliği milliyetçilikle kıyaslayarak tartışır. Ödev: AB entegrasyonunun etkilerini araştırır.
10) • Önemli güncel ekonomik entegrasyonları saptar. • Coğrafi bakımdan bölgesel entegrasyonları tarif eder. • Ekonomik bakımdan coğrafi entegrasyonları karşılaştırır. • Türkiye’nin ilişkili olduğu bölgesel entegrasyonları örnekler. • AB’nin oluşumunu ve oluşumunu tarif eder. • NAFTA’yı açıklar. • Latin Amerika’da bölgesel entegrasyonu anlar. • Asya’da bölgesel entegrasyonu tanımlar. • Afrika ve Orta Doğu’da bölgesel entegrasyonu tanımlar. Ödev: Market Potansiyel Endeksi’nin (MPI) internet sitesini inceler.
11) • Yükselen piyasalardaki değişkenliği anlar. • Market Potansiyel Endeksi’nin (MPI) mantığını anlar. • BRIC ülkelerinin önemini açıklar. • BRIC ülkelerinin ana ekonomik özelliklerini tarif eder. • Farklı hedef piyasaların büyüme oranlarını ayırt eder. • MPI’ı tarif eder. • MPI’ın boyutlarını ve kaynaklarını anlar. • BRIC ülkelerinin piyasa karakteristiklerini açıklar. Teslim zamanı: Final Projesinin ilk taslağı. Ödev: MPI’ın Türkiye’ye uygulanabilirliğini tartışınız.
12) • Yükselen piyasalarda iş yapmanın neden zorlukları olduğunu anlar. • Yükselen piyasalarda iş yapmanın spesifik gereklerini tartışır. • Yükselen piyasalarda iş yapmanın önündeki engelleri aşmanın yollarını ve etiğin rolünü tartışır. • Yükselen piyasalarda araştırmanın ve yerel ihtiyaçlar için çözüm bulmanın önemini anlar. • Yükselen piyasalarda iş bulmanın zorluklarını tarif eder. • Yükselen piyasalarda iş yapmanın spesifik gereklerini saptar. • Yükselen piyasalardaki iş yapmanın zorlukların nasıl aşılacağını açıklar. • Gelişmekte olan ülkelerde başarının unsurlarını açıklar. Ödev: Ekonomi bakanlığı sayfasından Türkiye’nin hedef ülkelerini araştır
13) • Türkiye'nin hedef pazarlarının nasıl seçildiğini anlar. • Türkiye’nin hedef pazar ekonomilerinin coğrafyasını açıklar. • Türkiye’nin hedef pazarlarını ekonomik bakımdan sınıflandırır. • Türkiye’nin hedef pazarlarının güncelliğini tartışır. • Türkiye’nin hedef pazarlarını tanımlar. • Türkiye’nin hedef pazarlarını sınıflandırır. • Türkiye’nin şimdiki hedef pazarlarını öncekilerle karşılaştırır. • Hedef pazarlardaki güncel politik ve ekonomik engelleri tartışır. Final projesinin düzeltilmesi ve revizyonu.
14) • Final Projesi • Final Sunumu yok
15) • Final sınavıyla öğrencilerin değerlendirilmesi • Ekonomik entegrasyon türlerini karşılaştırır. • Entegrasyonların etkisini açıklar. • Önemli güncel ekonomik entegrasyonları saptar. • Market Potansiyel Endeksi’nin (MPI) mantığını anlar. • BRIC ülkelerinin önemini açıklar. • Yükselen piyasalarda iş yapmanın önündeki engelleri aşmanın yollarını tartışır. • Türkiye’nin hedef pazarlarını ekonomik ve coğrafi bakımdan sınıflandırır. • Final Sınavı • Ekonomik entegrasyonları özetler. • Ekonomik entegrasyonları örnekler. • AB’nin oluşumunu ve organizasyonunu tarif eder. • NAFTA’yı açıklar. • MPI’yı tarif eder. • BRIC ülkelerinin piyasa karakteristiklerini açıklar. • Yükselen piyasalardaki iş yapmanın zorlukların nasıl aşılacağını açıklar. • Gelişmekte olan ülkelerde başarının unsurlarını açıklar. • Türkiye’nin hedef pazarlarını sınıflandırır. yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Küresel Pazarlama
Yazarlar: Doç.Dr. İpek ALTINBAŞAK FARİNA, Prof.Dr. Ercan GEGEZ, Prof.Dr. Aslı KÜÇÜKASLAN EKMEKÇİ, Yrd.Doç.Dr. İçlem ER
Yayıncı: Anadolu Üniversitesi, 2013
ISBN: 978-975-06-1486-6
International Marketing
Author: Czinkota, M. R., Ronkainen, I.A.
Publisher: South-Western College Pub, 10th ed., 2012
ISBN-10: 113362751X
ISBN-13: 978-1133627517
Diğer Kaynaklar: Dış Ticaret İstihbarat Kanalları
Yazar: Yaman Koç
Yayıncı: İstanbul Sanayi Odası, 2014
ISBN: 978-605-137-372-0

Birleşmiş Milletler internet sitesi: www.un.org

Dünya Bankası internet sitesi: www.worldbank.org

Ekonomi Bakanlığı internet sitesi: www.economy.gov.tr

Market Potansiyeli Endeksi internet sitesi: http://globaledge.msu.edu/mpi

International Business,
Author: Michael R. Czinkota, Ilkka A. Ronkainen, Michael H. Moffett,
Publisher: John Wiley & Sons, 8th Edition, 2011
ISBN: 13-978-0-470-53065-8

United Nations Website: www.un.org

World Bank Website: www.worldbank.org

Republic of Turkey Ministry of Economy: www.economy.gov.tr

Market Potential Index website: http://globaledge.msu.edu/mpi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Proje 1 12
Ödevler 1 6
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 14
Toplam İş Yükü 177