MSC421 WCM Voice Training IIIIstanbul Okan UniversityDegree Programs MusicologyGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Musicology
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: MSC421
Course Name: WCM Voice Training III
Course Semester: Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
0 2 1 7
Language of instruction: TR
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: Yes
Type of course: Compulsory Elective
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Assoc. Prof. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Course Lecturer(s): Assoc. Prof. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Öğr.Gör. SİMGE NARİN
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: General information on the necessity of voice using and breathing, comprehend location of the diaphragm and breathing exercises, voice exercises with correct breathing, the performance of the student according to the field inwhich he/she is going to train.
Course Content: Voice, breath, especially Diaphragm breath usage and knowledge
Exercises on diaphragmatic breathing
Performance at the intermediate level

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
1) Voice, breath, especially Diaphragm breath usage and knowledge
2) Exercises on diaphragmatic breathing
3) Performance at the intermediate level
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik iki eser verilmesi. • Ev ödevi: Verilen duruş, ses ve nefes egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların deşifre edilerek çalışılması.
2) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
3) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
4) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik seviyesine uygun yeni iki parçanın çalışılmak üzere verilmesi. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi. Yeni parçaların deşifre çalışılması.
5) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizlerinin uygulanması. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
6) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin çalıştırılmaya devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
7) • Ses eğitimi hakkında genel bilgi • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlere ait genel bilgi • Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan bir eserin enstrüman eşliği ile icrası. • Ev ödevi: Sınav öncesi derste verilen yeni aria / parçaların deşifre edilerek çalışılması. Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması.
8) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
9) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
10) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Öğrencinin dalına yönelik yeni bir eserin verilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen ariaların /parçaların çalışılmaya devam edilmesi , yeni verilen parçaların deşifre çalışılması.
11) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
12) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
13) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen parçaların çalışılmaya devam edilmesi.
14) • Ses eğitimi hakkında genel bilgi • Öğrencinin dalına yönelik verilen esere ait genel bilgi • Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan eserlerin enstrüman eşliği ile icrası.

Sources

Course Notes / Textbooks: 1- Arie Antiche Band 1,2,3
2- Lieder Albums
3- Soprano / Tenor / Bariton / Bass Album
4- Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
5- Classical and Modern Musicals
References: 1- Arie Antiche Band 1,2,3
2- Lieder Albums
3- Soprano / Tenor / Bariton / Bass Album
4- Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
5- Classical and Modern Musicals

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

2

3

Program Outcomes

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution

Learning Activity and Teaching Methods

Assessment & Grading Methods and Criteria

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 16 2 32
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 34