Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
• Ders izlencesinin açıklanması
• İçeriğin açıklanması
• Dersdeki kazanımları tanımlamak
• Derslerde izlenecek yolun aktarılması |
|
2) |
• İş tasarımda vizyon
• Trendler – mega trendler
• Ticaret geçmişinin irdelenmesi
|
|
3) |
• iş tasarımında ortaklık (yerli-yabancı-joinventure-konsorsiyum);
• iş yeri seçimi (Türkiye’de, yurt dışı);
• riskler / fırsatlar;
|
|
4) |
Üstel büyüme potansiyeline sahip mevcut iş organizasyonlarının
yeni iş ve/veya girişimcilik modelinin oluşturulmasını anlamak
|
|
5) |
• Seçilen modelin değer yaratma şeklini anlamak
• Değer yaratım sürecini tasarlamak
• Değerin ticarileşmesini anlamak
|
|
6) |
Girişimi başlatmak,
şirket kuruluşu ve girişime yönelik devlet desteklerini anlamak
Girişimin modellenmesini anlamak.
|
|
7) |
• İş planı doğrultusunda işin sermayesini hesaplamak,
• İhracata yönelik girişimin finansmanını anlamak,
• Riskleri saptamak,
• Hedefe yönelik organizasyon modelini anlamak
|
|
8) |
• Dizayn edilen organizasyonun yapısını anlamak,
• Dizayn edilen organizasyonun bölümlerini anlamak,
• Dizayn edilen organizasyonun şemasını anlamak,
• Dizayn edilen organizasyonun görev tanımlarını anlamak, |
|
9) |
• Türkiye’de Yatırım Mevzuatını anlamak
• Yatırım Bölgelerini anlamak
• Yatırım teşvik mevzuatını anlamak |
|
10) |
• İşi dizayn ederken üretim-tedarik süreçlerinde dikkat edilecek konuları anlamak
• Riskler ve modelde yer alacak konuları anlamak
|
|
11) |
• Bütçe, pazarlama, stratejisinin geliştirilmesi |
|
12) |
• İş dizayn ederken satış stratejisi ve yönetişim stratejisinin geliştirilmesini anlamak |
|
13) |
• İş dizayn ederken sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusunu da anlamak |
|
14) |
• Dizayn edilecek iş ile ilgili pazarlama ve satış vizyonu oluşturulurken ele alınacak teşvik programlarını anlamak;
• Kolay Destek , İhracat Kokpiti ve TTM ‘ler /Kümeler
|
|
15) |
İhracatçı iş insanlarından oluşan Jüri karşısında sunum yapmak
• Çözüm Önerileri ve Ön görüler
|
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
explain the essential body of knowledge in the area of international trade, including evolution of the discipline, the state-of-the-art concepts, scientific methodology, theories and models. |
|
2) |
employ the appropriate tools and analytical techniques to collect and analyze quantitative and qualitative data in the related areas, interpret results and propose solutions. |
|
3) |
integrate the theories of international trade with the real life functions in changing global business world and interpret the major recent developments in the world trading system and also be able to evaluate interaction between economic development and foreign trade. |
|
4) |
have the vision of international business and trade system, and also have knowledge of the logistics management associated with foreign trade and also explain foreign trade financing products and services that are issue of foreign trade, insurance and risks |
|
5) |
discover and create entrepreneurial opportunities and expertise to successfully establish and develop their own ventures. |
|
6) |
define the features and property of products and services that are the subjects of foreign trade, quality and standards in national and international level. |
|
7) |
communicate in written and oral English with people from diverse backgrounds, and have the English proficiency to follow and interpret the global dynamics in the areas of international trade |
|
8) |
recognize the major instruments of trade policy such as tariffs, non-tariff barriers, state aids, international agreements, international organizations and institutions, e-trade, and their effects on foreign trade policy. |
|
9) |
identify standards of personal, professional, social and business ethics, evaluate the ethical implications of various practices in the related areas, and be aware the importance of ethical behavior in adding value to the society
|
|