Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
• Ders izlencesinin açıklanması
• İçeriğin açıklanması
• Dersdeki kazanımları tanımlamak
• Derslerde izlenecek yolun aktarılması |
|
2) |
• İş tasarımda vizyon
• Trendler – mega trendler
• Ticaret geçmişinin irdelenmesi
|
|
3) |
• iş tasarımında ortaklık (yerli-yabancı-joinventure-konsorsiyum);
• iş yeri seçimi (Türkiye’de, yurt dışı);
• riskler / fırsatlar;
|
|
4) |
Üstel büyüme potansiyeline sahip mevcut iş organizasyonlarının
yeni iş ve/veya girişimcilik modelinin oluşturulmasını anlamak
|
|
5) |
• Seçilen modelin değer yaratma şeklini anlamak
• Değer yaratım sürecini tasarlamak
• Değerin ticarileşmesini anlamak
|
|
6) |
Girişimi başlatmak,
şirket kuruluşu ve girişime yönelik devlet desteklerini anlamak
Girişimin modellenmesini anlamak.
|
|
7) |
• İş planı doğrultusunda işin sermayesini hesaplamak,
• İhracata yönelik girişimin finansmanını anlamak,
• Riskleri saptamak,
• Hedefe yönelik organizasyon modelini anlamak
|
|
8) |
• Dizayn edilen organizasyonun yapısını anlamak,
• Dizayn edilen organizasyonun bölümlerini anlamak,
• Dizayn edilen organizasyonun şemasını anlamak,
• Dizayn edilen organizasyonun görev tanımlarını anlamak, |
|
9) |
• Türkiye’de Yatırım Mevzuatını anlamak
• Yatırım Bölgelerini anlamak
• Yatırım teşvik mevzuatını anlamak |
|
10) |
• İşi dizayn ederken üretim-tedarik süreçlerinde dikkat edilecek konuları anlamak
• Riskler ve modelde yer alacak konuları anlamak
|
|
11) |
• Bütçe, pazarlama, stratejisinin geliştirilmesi |
|
12) |
• İş dizayn ederken satış stratejisi ve yönetişim stratejisinin geliştirilmesini anlamak |
|
13) |
• İş dizayn ederken sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusunu da anlamak |
|
14) |
• Dizayn edilecek iş ile ilgili pazarlama ve satış vizyonu oluşturulurken ele alınacak teşvik programlarını anlamak;
• Kolay Destek , İhracat Kokpiti ve TTM ‘ler /Kümeler
|
|
15) |
İhracatçı iş insanlarından oluşan Jüri karşısında sunum yapmak
• Çözüm Önerileri ve Ön görüler
|
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Learning the facts, concepts and principles related to tourism and hotel management |
|
2) |
Having a theoretical and practical knowledge at the basic level related to the field |
|
3) |
To be able to make analytical evaluations for tourism and travel sector |
|
4) |
Learning the basic laws and regulations and professional standarts that apply regarding the tourism sector in Turkey and physical environment associated with hotel management space, tools, and use acquainted with the technology, applying the ethical values, protecting the natural environment |
|
5) |
To be able to work efficiently in the tourism sector |
|
6) |
Learning the characteristics of the major tourist destinations to apply this knowledge in the tourism sector for Turkey and worldwide |
|
7) |
Organizing, coordinating and developing departments in accommodation organizations |
|
8) |
To be able to define and develop sales techniques and income management practices applied in accommodation and food and beverage companies |
|
9) |
Demonstrating the ability to apply professional working techniques in food and beverage establishments |
|