GSTE356 Food and Mythologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE356
Ders İsmi: Food and Mythology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FULYA HEKİMOĞLU ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Sümer, Babil, Mısır, Yakındoğu, Yunan, Roma, Viking, Hint, Çin ve diğer coğrafyalara ait mitolojilerde yiyecek ve içecek öğelerine dair yer alan efsane ve inanışların ele alınmasıdır. Ekmek, şarap, bira, kan, zeytin, nar, bal, nektar, elma, süt, dut, mantar, domuz, kurban, pirinç gibi yiyecek içecek öğelerine ait mitler, sözlü ve yazılı yazın ve sanat kollarındaki tasvirleri aracılığıyla işlenir.
Dersin İçeriği: Ders izlencesinin açıklanması
Mitos, epos ve logos
Nektar ve ambrosianın Yunan, Roma ve Hint mitolojilerinde tuttuğu yerin aktarılması
Truva Savaşlarında önemli yer tutan Achilleus’un annesi tarafından Styks Nehri’ne batırılarak ölümsüzleştirilmesi
Prometheus’un ateşi çalması ve insanlığa hediye etmesi
Aristaios’un zeytincilik, bağcılık ve hayvancılık konusunda uzmanlığı
Şit’in cehennem melekleri ile konuşması ve Hz.Adem’in affedilmesi isteği
Herakles’in topuzu
Vize Sınavı
Leto, Zeus, Hera, Artemis ve Apollon’un efsanesi ve zeytin ağacının bu efsanedeki önemli yeri
Satirler, Bakkhalar, Dionysos şenlikleri, Silenos, Priapus hakkında ayrıntılı bilgi
Dionysos’un Hindistan seferi, denizcileri yunus balığına çevirmesi, Altın Postun hikayesi,
Athena’nın Gorgo canavarının kanını akıtması ve Asklepion’a vermesi.
Pomona ve Vertumnus’un ilahi aşkı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Mythos, epos ve logos kavramlarını açıklamak • Mitoloji ile din kavramları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları açıklamak ve karşılşatırmak • Mitolojinin kaynağı Heredot, Platon, Homeros, Hesiodos, Euripides gibi tanrı ve tanrı soylarını anlatan kişiler hakkında genel bilgi vermek • Heseidos’un theogoniası: tanrıların doğuşu, tanrı soylarının ve kuşaklarının birbirlerini izleyip gelişmeleri hakkında bilgi vermek • “Kan” öğesi kapsamında Gaia, Uranos, Kronos, Titanlar, Erinysler, Zeus’un doğuşunu konu alan theogonianın anlatılması
2) • Tanrıların ölümsüzlük içeceği Nektar ve Ambrosia hakkında bilgi verilmesi • Hint mitolojisindeki amrita ve Süt Okyanusunun Çalkalanması ile ortaya çıkması • Hindu mitolojisinde Ravana, Sita ve Rama’nın yer aldığı ve nektarın- amrita- (Elixir of Life) ortaya çıkış hikayesinin anlatılması • Indra’nın Cennetindeki Beş Ağaç Ve Ambrosia Ağacı (Parijaat Tree)’nin anlatılması • Zeus, Ganymedes ve Hebe üçlüsünün nektar ve ambrosia ile ilişkisinin aktarılması
3) • Achilleus, Thetis, Ambrosia ve Ateş’in yer aldığı efsanenin öğrencilere aktarılması • Demeter, Metaneira, Nektar ve Ambrosia efsanesinde Demeter’in nektar ve ambrosia ile bir çocuğu beslemesi • Cupid (Eros) ile Psykhe’nin Hikayesinde geçen Nektar ve Ambrosianın öğrencilere aktarılması • Olympos tanrıları ve nektarın tanrılar için öneminin vurgulanması
4) • Prometheus’un ateşi tanrılardan çalmasının aktarılması • Epimetheus ve Pandora’nın kutusu hakkında bilgi verilmesi • Deukalion tufanı hakkında ayrıntı bilgi verilmesi • Balın mitolojideki öneminden bahsedilmesi • Demokritos’un bal dolu kabı kokladığı efsanenin anlatılması
5) • Ovid’de bahsedilen Baküs’ün balı bulma hikayesinin anlatılması • Balın bulunması ve Antikçağ’da Mead’in oluşumu hakkındaki efsanenin anlatılması • Bal tanrısı Aristaios hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi • Orpheus ve Eurdike’nin hikayesindeki balın öneminin vurgulanması
6) • Zeytin ve zeytinyağının hakkında kısa bilgi (tarihçesi, yaşadığı coğrafya,vb.) verilmesi • Hz.Adem’in oğlu Şit ve zeytin ağacı efsanesinin anlatılması • İsis’in zeytinciliği öğreten Tanrı olarak Mısır mitolojisindeki yerinin aktarılması • Athena ve Poseidon arasındaki yarışma ve zeytinin Atina şehri için öneminin aktarılması • Athena ve Arakhne arasındaki yarışmanın anlatılması • Herakles’in zeytin ağacından yapıldığı söylenen topuzu hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi
7) • Şarap ve şarap tanrısı Dionysos (Baküs) hakkında ayrıntılı bilgiler verilmesi • Dionysos’un adının anlamı, doğumu ve hayat hikayesinin aktarılması • Dionysos’un sembolleri, kutsal bitki ve hayvanlarının aktarılması • Dionysos ve Silenos’un birlikteliğinin aktarılması • Dionysos’un oğlu Priapus’un efsanesinin anlatilmasıDionysos'un Zaferleri, Ölüler Ülkesine İnişi ve Olympos Tanrılarının Arasına Katılması
8) • Elma ve mitolojideki yeri hakkında genel bilgi verilmesi • İlk günah- yasak elma hikayesinin anlatılması • Pomona ve Vertumnus’un içinde elmanın yer aldığı efsanesinin anlatılması • Elma ve Herakles’in 11. işinin aktarılması • Elma ve Atalante’nin hikayesinin anlatılması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere dersin içeriğinin ve ders gereklerinin anlatılması • Derste anlatılacak efsanelerin özgürlüğü, özerkliği, başıboşluğ hakkında ön bilgi verilmesi, efsanelerin gerçekle ilişkisinin (mitosların gerçeğinin) nerede aranması gerektiği konusunda tartışılması • Mitolojinin canlılığını nasıl koruduğunu, renkli ve büyüleyici atmosferini günümüze kadar nasıl taşıdığına dair yorumlamaların yapılması Veri yok
2) • Mythos, epos ve logos kavramlarını açıklamak • Mitoloji ile din kavramları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları açıklamak ve karşılşatırmak • Mitolojinin kaynağı Heredot, Platon, Homeros, Hesiodos, Euripides gibi tanrı ve tanrı soylarını anlatan kişiler hakkında genel bilgi vermek • Heseidos’un theogoniası: tanrıların doğuşu, tanrı soylarının ve kuşaklarının birbirlerini izleyip gelişmeleri hakkında bilgi vermek • “Kan” öğesi kapsamında Gaia, Uranos, Kronos, Titanlar, Erinysler, Zeus’un doğuşunu konu alan theogonianın anlatılması Heseidos’un theogoniası ile ilgili internet araştırması
3) • Tanrıların ölümsüzlük içeceği Nektar ve Ambrosia hakkında bilgi verilmesi • Hint mitolojisindeki amrita ve Süt Okyanusunun Çalkalanması ile ortaya çıkması • Hindu mitolojisinde Ravana, Sita ve Rama’nın yer aldığı ve nektarın- amrita- (Elixir of Life) ortaya çıkış hikayesinin anlatılması • Indra’nın Cennetindeki Beş Ağaç Ve Ambrosia Ağacı (Parijaat Tree)’nin anlatılması • Zeus, Ganymedes ve Hebe üçlüsünün nektar ve ambrosia ile ilişkisinin aktarılması yok
4) • Achilleus, Thetis, Ambrosia ve Ateş’in yer aldığı efsanenin öğrencilere aktarılması • Demeter, Metaneira, Nektar ve Ambrosia efsanesinde Demeter’in nektar ve ambrosia ile bir çocuğu beslemesi • Cupid (Eros) ile Psykhe’nin Hikayesinde geçen Nektar ve Ambrosianın öğrencilere aktarılması • Olympos tanrıları ve nektarın tanrılar için öneminin vurgulanması yok
5) • Prometheus’un ateşi tanrılardan çalmasının aktarılması • Epimetheus ve Pandora’nın kutusu hakkında bilgi verilmesi • Deukalion tufanı hakkında ayrıntı bilgi verilmesi • Balın mitolojideki öneminden bahsedilmesi • Demokritos’un bal dolu kabı kokladığı efsanenin anlatılması yok
6) • Ovid’de bahsedilen Baküs’ün balı bulma hikayesinin anlatılması • Balın bulunması ve Antikçağ’da Mead’in oluşumu hakkındaki efsanenin anlatılması • Bal tanrısı Aristaios hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi • Orpheus ve Eurdike’nin hikayesindeki balın öneminin vurgulanması yok
7) • Zeytin ve zeytinyağının hakkında kısa bilgi (tarihçesi, yaşadığı coğrafya,vb.) verilmesi • Hz.Adem’in oğlu Şit ve zeytin ağacı efsanesinin anlatılması • İsis’in zeytinciliği öğreten Tanrı olarak Mısır mitolojisindeki yerinin aktarılması • Athena ve Poseidon arasındaki yarışma ve zeytinin Atina şehri için öneminin aktarılması • Athena ve Arakhne arasındaki yarışmanın anlatılması • Herakles’in zeytin ağacından yapıldığı söylenen topuzu hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi yok
8) • Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. • Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. yok
9) • Ovid’in Metaporhoses eseri ve zeytin ağacının ortaya çıkışının anlatılması • Homeros’un zeytin gölgesinde oturup onunla arasında geçen diyaloğunun anlatılması • Leto’nun Artemis ve Apollon’u doğrurma efsanesinde zeytin ağacının rolünün aktarılması • Nuh tufanı ve zeytin ağacının öneminin vurgulanması • Apollon ve Daphne’nin hikayesinin anlatılması yok
10) • Şarap ve şarap tanrısı Dionysos (Baküs) hakkında ayrıntılı bilgiler verilmesi • Dionysos’un adının anlamı, doğumu ve hayat hikayesinin aktarılması • Dionysos’un sembolleri, kutsal bitki ve hayvanlarının aktarılması • Dionysos ve Silenos’un birlikteliğinin aktarılması • Dionysos’un oğlu Priapus’un efsanesinin anlatilması yok
11) • Dionysos'un Zaferleri, Ölüler Ülkesine İnişi ve Olympos Tanrılarının Arasına Katılması • Altın Post’un hikayesinin anlatılması • Medeia ve İason’un hikayesinin anlatılması • Theseus’un hikayesinin anlatılması • Ariadne’nin Hikayesinin anlatılması yok
12) • Dionysos kültü, mainadlar ve Dionisia şenlikleri hakkında bilgi verilmesi • Dionysos, Silenos, Kral Midas arasında geçen efsanenin anlatılması • Nuh Tufanı ve şarabın öneminin aktarılması • Kral Cemşid ve şarabın keşfedilmesi efsanesinin anlatılması • Asklepios ve sarımsak hakkındaki efsanenin anlatılması yok
13) • Elma ve mitolojideki yeri hakkında genel bilgi verilmesi • İlk günah- yasak elma hikayesinin anlatılması • Pomona ve Vertumnus’un içinde elmanın yer aldığı efsanesinin anlatılması • Elma ve Herakles’in 11. işinin aktarılması • Elma ve Atalante’nin hikayesinin anlatılması Efsane anlatımı Tartışma ve yorum Mitlere dair sanat eserleri (heykel, resim, gravür, vb.) aracılığıyla konunun somutlaştırılması
14) genel tekrar yok
15) genel tekrar yok
16) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, Remzi Kitabevi, 2007, 22. Basım
Nectar and Ambrosia, An Encyclopedia of Food in World Mythology, Tamra Andrews, ABC-CLIO
Diğer Kaynaklar: Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, Remzi Kitabevi, 2007, 22. Basım
Nectar and Ambrosia, An Encyclopedia of Food in World Mythology, Tamra Andrews, ABC-CLIO

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 2 1
Final 1 3
Toplam İş Yükü 52