HEM208 Nursing Process WorkshopIstanbul Okan UniversityDegree Programs NursingGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Nursing
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: HEM208
Course Name: Nursing Process Workshop
Course Semester: Spring
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 2 3 4
Language of instruction: TR
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Common Pool
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Course Lecturer(s): Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: It is aimed to develop the skills of these derste students to handle the patient individual as a whole and to use the Nursing Process.
Course Content: Systematic care and nursing process in nursing, data collection and nursing diagnosis, planning and implementation of nursing interventions, evaluation of results, creation of care plan, creation of patient care plan for patient groups with different health problems and simulation based case studies.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Define the basic concepts of nursing process.
2) Knows the conceptual structure of the nursing process.
3) Knows and applies nursing process.
4) Nursing cares according to the process.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) Meet, introduction of course -
1)
2) Introduction to nursing process Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
3) Data collecting phase I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
4) Data collecting phase II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
5) Diagnostics phase I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
6) Planning phase I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
7) Planning phase II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
8) Midterm exam Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
9) Application phase I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
10) Application phase II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
11) Evaluation stage I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
12) Evaluation stage II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
13) Case study I Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
14) Case study II Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
15) Case study III Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
16) Final exam Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti

Sources

Course Notes / Textbooks: • Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
• Birol, L. (2007). Hemşirelik Süreci. Genişletilmiş 8. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti
References: • Sabuncu, N, Ay, F.A. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Outcomes
1) It can manage nursing care in accordance with ethical principles and laws.
2) Can transfer theoretical knowledge to nursing applications.
3) Have basic psychomotor skills of nursing.
4) Having basic psychomotor skills of your nursing.
5) Individuals, families and the community have the knowledge to perform nursing roles and functions in meeting the health care needs.
6) It can contribute to the formation of health policies.
7) Can take responsibility as individual and team member in nursing applications.
8) It can use health information systems in the maintenance.
9) To have general cultural knowledge required to be a contemporary individual and a professional member.
10) To be able to carry out projects and activities by cooperating among the sectors in social awareness consciousness.
11) Using a foreign language, you can follow the information in the field and communicate with your foreign colleagues.

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) It can manage nursing care in accordance with ethical principles and laws. 2
2) Can transfer theoretical knowledge to nursing applications. 3
3) Have basic psychomotor skills of nursing. 2
4) Having basic psychomotor skills of your nursing. 3
5) Individuals, families and the community have the knowledge to perform nursing roles and functions in meeting the health care needs. 3
6) It can contribute to the formation of health policies. 2
7) Can take responsibility as individual and team member in nursing applications. 4
8) It can use health information systems in the maintenance. 2
9) To have general cultural knowledge required to be a contemporary individual and a professional member. 4
10) To be able to carry out projects and activities by cooperating among the sectors in social awareness consciousness. 5
11) Using a foreign language, you can follow the information in the field and communicate with your foreign colleagues. 2

Learning Activity and Teaching Methods

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)
Homework
Case study presentation

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Laboratory 6 % 20
Homework Assignments 1 % 20
Midterms 1 % 20
Final 1 % 40
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 60
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 40
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 2 28
Laboratory 6 2 12
Study Hours Out of Class 14 2 28
Homework Assignments 1 10 10
Midterms 1 15 15
Final 1 20 20
Total Workload 113