Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE323 | ||||||||
Ders İsmi: | Kurumsal İletişim Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kurumsal iletişiminin işleyişine dair giriş yapmak ve özellikle yönetsel konulara ağırlık vererek iletişimin kurumsal imajın oluşumu üzerindeki etkilerini irdelemektir. Ders, öğrencilerin kurum içi ve kurum dışı iletişim süreçlerini anlamalarını ve her iki iletişim kolunu uyumlu bir işleyiş içerisinde yürütmeyi öğrenmelerini gerektirmektedir. Konuların işlenişi örnek vaka analizleri ile zenginleştirilerek kurumsal itibar yönetimi kapsamında tartışılacaktır. Dersin ikinci bölümünde ise, “kurumsal kimlik” ve “kurumsal değişim” kavramları üzerinden kurumun geleceğe yönelik stratejilerinin şekillendirilmesinin önemi vurgulanmaktadır. Bu bölüm, kurumsal itibar çalışmaları ve görsel kimlik prensipleri ile zenginleştirilerek anlatılacak ve ders içi projelerle desteklenecektir. |
Dersin İçeriği: | Kurumsal iletişim strateji ve taktikleri geliştirme Kurumsal iletişim süreçlerinin temel aşamalarını tanımlama Kurumsal iletişimin temel kavramlarını kavrama Kurumsal iletişim sorunları ve krizleri için çözümler üretme Halkla İlişkiler disiplininde kurumsal iletişimin önemini anlama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: İletişim sistemi Kurumsal iletişim nedir? | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
2) | İletişimden itibara: İtibar yönetiminin temelleri | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
3) | Kurumsal seviyede kimlik ve aidiyet yaratmak | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
4) | Kurum kültürü: Ölçüm ve envanter. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
5) | Kurumsal markanın iletişimi. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
6) | İletişim durum tespiti. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
7) | VİZE SINAVI | |
8) | İtibar Platformu Geliştirmek: Stratejiler ve Taktikler | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
9) | İtibar Platformu Geliştirmek II: Uygulama | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
10) | Değerlendirme: Projelerin ilk taslakları. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
11) | Kültür envanteri sonuçları değerlendirimi. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Orlitzky, Marc, Frank L. Schmidt, and Sara L. Rynes. "Corporate social and financial performance: A meta-analysis." Organization studies 24.3 (2003): 403-441. |
12) | Sonuç ve ders materyallleri değerlendirimi. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
13) | Final proje çalışması, yorumları ve değerlendirmeleri. | Ödev: Bir sonraki ders için sunumları okuma |
14) | Final proje sunumları. | Bir sonraki ders için sunumları okuma |
15) | Final proje sunumları. | Bir sonraki ders için sunumları okuma |
16) | Final proje sunumları. | Bir sonraki ders için sunumları okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000). |
Diğer Kaynaklar: | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Orlitzky, Marc, Frank L. Schmidt, and Sara L. Rynes. "Corporate social and financial performance: A meta-analysis." Organization studies 24.3 (2003): 403-441. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü ulusal ve uluslararası literatürdeki kuramsal bilgiye sahip olur | |||||
2) Araştırma yöntemlerini iletişim alanında kullanmayı öğrenir. | |||||
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamalarına özgü yöntem ve teknikleri stratejik bir biçimde planlayıp kullanmayı öğrenir. | |||||
4) İletişim alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki etik ilkeleri; toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik anlayışına uygun mesleki uygulamaları bilir | |||||
5) Geleneksel ve dijital iletişim mecralarını etkin kullanmayı ve eleştirel biçimde değerlendirmeyi bilir. | |||||
6) Takım çalışması yapar ve etkili iletişim becerileri gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü ulusal ve uluslararası literatürdeki kuramsal bilgiye sahip olur | |
2) | Araştırma yöntemlerini iletişim alanında kullanmayı öğrenir. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamalarına özgü yöntem ve teknikleri stratejik bir biçimde planlayıp kullanmayı öğrenir. | |
4) | İletişim alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki etik ilkeleri; toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik anlayışına uygun mesleki uygulamaları bilir | |
5) | Geleneksel ve dijital iletişim mecralarını etkin kullanmayı ve eleştirel biçimde değerlendirmeyi bilir. | |
6) | Takım çalışması yapar ve etkili iletişim becerileri gösterir. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |