MASC231 Mutfak Uygulama IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Aşçılık (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MASC231
Ders İsmi: Mutfak Uygulama II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CANSU İZGİ AYDIN
Dersi Veren(ler): İBRAHİM ARSLANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 14 haftalık eğitim boyunca, sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerin yardımı ile profesyonel mutfak uygulamalarındaki temel işleyişin, genel hijyen yaklaşımının ve mutfak dilinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders öğrenciye verilen reçetelerin düzgün bir şekilde takip etme özelliği kazandırır.
Mutfak Teknikleri I dersinin devamı niteliğindeki bu ders genel olarak öğrenciye profesyonel anlamda, mutfak ekipmanlarının ve malzemelerinin nasıl kullanılması gerektiği ile ilgili bilgi verir. Ayrıca Zeytinyağlı, soğuk mutfak, salatalar, ordövr, aspik, pate, terin ve mus yapımında kullanılan temel tekniklerin öğrencilere öğretilmesi ve uygulamalı olarak gösterilmesini içerir. Üretim sürecinde neler ile karşılaşacağı bilgisi aktarılır.
Dersin İçeriği: 14 haftalık eğitim boyunca, sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerin yardımı ile profesyonel mutfak uygulamalarında ki temel işleyişin, genel hijyen yaklaşımını ve mutfak jargonunu öğrenir. Bu ders öğrenciye tarifi düzgün bir şekilde takip etme özelliği kazandırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel mutfak ekipmanlarını ve malzemelerini anlar ve etkin bir şekilde kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 2. seviye pişirme ve hazırlık yöntemlerini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Soğuk Mutfak bölümlerini ve organizasyonunu öğrenir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Zeytinyağlı, soğuk mutfak, ordövr, salatalar, aspik jöleler, terin, mus, pate hazırlanış süreçleri, kullanım şekillerini kavrar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İzlencesi, Ders İçeriğinin Tartışılması ve Ödev Konularının Belirlenmesi Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5 Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
2) Zeytinyağlıların Hazırlanışı Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5 Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
3) Mezelerin Hazırlanması, ön hazırlıklar ve uygulama • Mısırlı Ton balığı salatası, mayonez yapımı • Yoğurtlu mezeler, cacık, haydari • Sıcak mezeler, fırında kuşkonmaz ve mantar • Mayonezli Yumurta dolması Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5 Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
4) Garde- Manger Mutfağında Kullanılan Sosların Hazırlanması • Garde- manger mutfağında kullanılan sosları tanıtılması ve gösterilmesi. • Zeytinyağı sirke vinegrette • Balsamikli vinegrette • Sarımsak püresi, Salade brotone • Krema çektirmesi • Hardal sos, Kokteyl sos Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5 Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
5) Ordövrler ve Sosların Hazırlanması, Şarküteri ürün tanımı, soğuk etler, aioli, kaz ciğeri incir sos • Şarküteri tanımlanması, malzeme tanıtımı • Ordövrler ve sosların tanımlanması ve hazırlanışlarının gösterilmesi. • Soğuk et hazırlama, peynir tabağı hazırlama, Zeytin ezmesi, aioli, • İtalyan Salatası, Sardalyalı pinchos, Deniz mahsulü kokteyl, ördek ciğeri, ezmesi, avocado soslu karides dip • Fırında incir soslu kaz ciğeri Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5 Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
6) Sandviç Hazırlanması • Sandviçlerin tanımlanması ve hazırlanışlarının gösterilmesi. • Club sandviç hazırlama • Soğuk etli sandviç hazırlama • Körili tavuk, kamamber, • Sıcak sandviç hazırlama • Ispanaklı krep, Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5 Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
7) Temel Salataların ve Sosların Hazırlanması Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5 Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
8) Ara sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5

Diğer Kaynaklar: Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir.
2) Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar.
3) Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler
4) İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar.
5) Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar.
6) Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir. 5
2) Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar. 5
3) Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler 5
4) İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar. 5
5) Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar. 5
6) Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Seminer
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 55
Kanaat Notu 1 % 5
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 14 28
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 15
Toplam İş Yükü 184