MASC121 Mutfak Uygulama Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Aşçılık (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MASC121
Ders İsmi: Mutfak Uygulama I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CANSU İZGİ AYDIN
Dersi Veren(ler): İBRAHİM ARSLANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders temel mutfak ekipman ve tekniklerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler klasik mutfak kurulumuna alışacaklardır. Kesme teknikleri ve stoklar ve soslar öğrenilecektir. Hijyen ve güvenlik konuları üzerinde durulmaktadır.
Dersin İçeriği: 14 haftalık eğitim boyunca, sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerin yardımı ile profesyonel mutfak uygulamalarında ki temel işleyişin, genel hijyen yaklaşımını ve mutfak jargonunu öğrenir. Bu ders öğrenciye tarifi düzgün bir şekilde takip etme özelliği kazandırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mutfak kurulumunun önemini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mutfak makineleri ve ekipmanları kullanmayı öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bıçakları, kesme tekniklerini bilir.
2) Pişirme tekniklerini öğrenir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Stokları ve temel sosları hazırlamayı bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) mutfağın tarihçesi. Türk gıda kodeksine(Tarım ve Köy İşleri B.) göre mutfak uygulama anlatımı, Gıda sağlığı hijyen, iş güvenliği
2) Yemek pişirmek, satın almak, kontrol etmek ve onaylamak için kullanılan gıdalar ve diğer malzemeler. Envanter yönetimi.
3) Makineler ve ekipmanlar. Bıçaklar ve kesim teknikleri
4) Et, balık, kümes hayvanları: kesme, filetolama, parçalama; stok hazırlama
5) Basit soslar
6) Pişirme Teknikleri: Kuru ve Islak Yöntemler. Kuru Yöntemler: Pişirme, Fırınlama, Kızartma, Kavurma
7) Ara sınav
8) Kuru Yöntemler: Pişirme, fırınlama, Kızartma, Kavurma
9) Islak (Nemli) Metotlar: Bain Marrie, ön haşlama, Kaynama, Poşe, güveç,
10) Islak (Nemli) Metotlar: Bain Marrie,ön haşlama, Kaynama, Poşe, güveç, Simmering
11) Garnitür yapımı, tabak sunumu
12) Fermantasyon: Ekmek yapımı, maya
13) Pirinç çeşitleri ve pişirme
14) Yumurta, Un, Şeker : Kek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5
Öğrencilere her der öncesinde, o derste uygulanacak reçeteler dağıtılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: The Bread, Phaidon Press, NY.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir.
2) Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar.
3) Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler
4) İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar.
5) Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar.
6) Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir. 5
2) Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar. 5
3) Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler 5
4) İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar. 5
5) Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar. 5
6) Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Uygulama 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 55
Kanaat Notu 1 % 5
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 15
Toplam İş Yükü 170