MASC227 Gıda İşletmelerinde Satış ve Pazarlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Aşçılık (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MASC227
Ders İsmi: Gıda İşletmelerinde Satış ve Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MERVE BERK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı küresel çağda, satış ve pazarlamanın, ürünün kendisi ve kalitesi kadar önemli olduğunu ve pazarlamanın prensiplerini öğretmektir . Yiyecek içecek sektörü geniş bir pazar alanına sahip olmakla beraber pek çok rakip firmayı da barındırmaktadır. Aşçılık öğrencileri için iyi birer şef adayı olmak öncelikli olmakla berber bu pazarda kendilerini gösterebilmeleri ve tam başarıya ulaşabilmeleri için mutlaka satış ve pazarlama konusunda bilgi sahibi olmaları gerekir.
Dersin İçeriği: Satış ve Pazarlamanın farkı
Yiyecek ve içecek sektöründe satış ve pazarlamanın önemi
Yeni pazarlama ortamları: Sosyal medya, Dijital
Pazarlama stratejisi geliştirme
Satış arttırıcı faaliyetler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Satış ve Pazarlamanın farkını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Satış arttırıcı faaliyetler konusunda tartışabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni pazarlama ortamlarının nasıl kullanıldığını öğrenir: Sosyal medya, Dijital
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yiyecek ve içecek sektöründe satış ve pazaralmanın önemini açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Küçük bir model restorant için pazarlama stratejisi geliştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, tanışma Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
2) Satış ve Pazarlama Tarihi Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
3) Küreselleşme Çağında Satış ve Pazarlama Pazarlama Fikri, tarihsel arka plan Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
4) Pazarlama Karması Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
5) 4P ve 4C kavramlarının açıklanması Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
6) Bir restoranın satışlarını arttırma Müşteri Analizi Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
7) Ara sınav Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
8) Satış ve pazarlama arasındaki bağlar ve farklılıklar Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
9) Müşteri analizi Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
10) Olay Analizi: Coca- Cola Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
11) İktisadi krizlerde pazarlama Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
12) İktisadi krizlerde pazarlama Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
13) Sunum Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
14) Sunumlar Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım 2. Baskı – Ekim 2012 Edt.Torlak Ö., Altınışık R. Beta Basım, İstanbul ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım

2. Baskı – Ekim 2012
Edt.Torlak Ö., Altınışık R.
Beta Basım, İstanbul
ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8
Diğer Kaynaklar: Pazarlama Stratejileri, Yönetsel Bir Yaklaşım

2. Baskı – Ekim 2012
Edt.Torlak Ö., Altınışık R.
Beta Basım, İstanbul
ISBN 978 – 605 - 377 – 790 – 8

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

2

3

3

Program Kazanımları
1) Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir.
2) Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar.
3) Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler
4) İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar.
5) Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar.
6) Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Görevlerini yerine getirirken bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir, ilgili kişilerle etkin iletişim kurabilir, problemleri nitel ve nicel veriler kullanarak çözebilir.
2) Yiyeceklerin kalori ve besin değerlerini hesaplar.
3) Mönü planlaması yapar, uygulatır ve denetler
4) İçecek çeşitlerini tanır, şarap sunumu yapar.
5) Hamur işleri ve pastacılığı bilir, pastacılık yapar.
6) Works in catering organizations(hotel,restoran), carries out best applications about producing food, occupational health and safety, food hygiene and safetya and general working practice

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 1 6
Ödevler 5 15
Küçük Sınavlar 6 18
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 10
Toplam İş Yükü 139