Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilimsel Araştırmanın Aşamaları |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
2) |
Araştırma Probleminin Belirlenmesi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
3) |
Nitel Yöntemde Kullanılan Araştırma Teknikleri |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
4) |
Derinlemesine Görüşme |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
5) |
Gözlem |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
6) |
Odak Grup Görüşmesi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
6) |
Odak Grup Görüşmesi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
7) |
Yaşam Öyküsü Görüşmesi ve Sözlü Tarih |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
8) |
Ara Sınav |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
9) |
Vaka Çalışması |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
10) |
Nitel Araştırmalarda Örneklem Seçimi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
11) |
Veri Toplama ve Öğrencilerin Uygulamalı Araştırmalarının Değerlendirilmesi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
12) |
Veri Analizi ve Öğrencilerin Uygulamalı Araştırmalarının Değerlendirilmesi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
13) |
Rapor Yazımı ve Öğrencilerin Uygulamalı Araştırmalarının Değerlendirilmesi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
14) |
Öğrencilerin Uygulamalı Araştırmalarının Değerlendirilmesi |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
15) |
Final Sınavı |
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1. İstanbul: Yayın Odası.
Neuman, W. L. (2010) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 2. İstanbul: Yayın Odası.
Kaptan, S. (1973) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
|
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
|
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
|
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
|
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
|
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
|
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
|
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
|
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
|