Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Açılış dersi ve sanat sosyolojisindeki temel düşünürlerin serimlenmesi .
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
2) |
Frankfurt Okulu ve sanat sosyolojisi. |
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
3) |
Walter Benjamin'in sanat ve teknolojisi düşüncesinin irdelenmesi. |
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
4) |
Adorno'nun sanat ve topluma bakışının ele alınması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
5) |
Herbert Marcuse'un sanat sosyolojisi üzerindeki etkisi ve 1968.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
6) |
Pierre Bourdieu ve sanat sosyolojisi.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
7) |
Situasyonizmin sanatın toplumsal rolüne yaklaşımının ele alınması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
8) |
Sanatın politik işlevleri ve Guy Debord.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
9) |
Ara sınav
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
10) |
Postyapısalcılık ve sanat ilişkisinin açımlanması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
11) |
Gilles Deleuze ve sanat anlayışının toplumsal açıdan okunması.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
12) |
Michel Foucault ve sanat anlayışının toplumsal açıdan okunması. |
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
13) |
Feminizm, post-feminizm ve toplumsal cinsiyetin sanata yansımaları.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009. |
14) |
Sanatsal üretimin hegemonik rolü ve kültürel denetlenmesi.
|
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Pierre Bourdieu, Sanatın Kuralları, Yazınsal Alanın Oluşumu ve Yapısı, Yapı Kredi yayınları, 2006.
Ömer Naci Soykan, Sanat Sosyolojisi: Kuram ve Uygulama, Dönence Yayınları, 2009.
Donald Kuspit, Sanatın Sonu, Metis yayınları, 2004.
Leo Bersani – Ulysse Dutoit, Fakir Sanat, Dost Kitabevi Yayınları, 2006.
Larry Shiner, Sanatın İcadı, Ayrıntı 2006.
|
Diğer Kaynaklar: |
Norbert Elias, Mozart: Bir Dahinin Sosyolojisi, Kabalcı, 2000.
John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 2010.
Jonathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri Ondokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite Üzerine, Metis, 2010.
Claude Gintz, Başka Yerde & Başka Biçimde, Dost, 2010.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
|
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
|
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
|
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
|
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
|
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
|
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
|
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
|
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
|