SOS545 Alt-Kültür Çalışmalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Toplumsal ve Kültürel Çalışmalar (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Toplumsal ve Kültürel Çalışmalar (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS545
Ders İsmi: Alt-Kültür Çalışmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, genel anlamda alt kültürü, diğer gruplardan ve içinden çıktığı daha geniş toplumdan ayırt edilmesini sağlayan belirli kültürel özelliklere sahip bir grup olarak incelemektir
Dersin İçeriği: Understanding/critical thinking around subcultural theory

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler gençlik ve yetişkin alt kültürlerini çevreleyen tarihi ve güncel konularla tanışacaklardır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler gençlik ve yetişkin alt kültürlerin meydana geldiği sosyal, ekonomik, kültürel ve politik bağlamları eleştirel olarak değerlendirceklerdir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) öğrenciler ültürde yenilik, icat ve keşfin rolünü açıklayacaktır
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler Alt kültüründe mitleri (değerler, inançlar vb.), sembolleri (dil, stil, davranış, etkinlikler vb.) ve amaçları tespit edilebilecektir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler alt kültür teorisi etrafında eleştirel düşünebilecektir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrencilerin sosyolojik teori ve bilim ile etkileşim yoluyla 'alt kültürleri' eleştirel olarak analiz etmelerini ve teorileştirmelerini sağlayacaktır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Alt Kültür Giriş Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
2) Şikago Okulu Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
3) Birmingham Çağdaş Kültürel Araştırmalar Merkezi Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
4) Post Alt Kültür Çalışmaları Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
5) Alt Kültür ve Direniş: Punk Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
6) Alt Kültür ve Toplumsal Cnsiyet Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
7) Alt Kültür ve Küreselleşme Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
8) Alt Kültür ve Kriminalleştirme Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
9) Performans olarak Alt Kültür Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
10) Alt Kültür ve Müzik Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
11) Alt kültür ve Sanat Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
12) Alt Kültür ve Kimlik Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
13) Sosyal hareketler ve alt kültür Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
14) Alt kültür ve Gruplar Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
15) Alt Kültür Değerlendirme 1 Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
16) Altkültür Değenlendirme 2 Altkültür Toplumsalın Parçalanışı Yazar: Chris Jenks Yayınevi : Ayrıntı Yayınları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Altkültür
Toplumsalın Parçalanışı
Yazar: Chris Jenks
Yayınevi : Ayrıntı Yayınları
Tüm Ürün Formatları (1 Adet)
Diğer Kaynaklar: Altkültür
Toplumsalın Parçalanışı
Yazar: Chris Jenks
Yayınevi : Ayrıntı Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir.
2) Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar.
3) Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar.
4) Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur.
5) Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur.
6) Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur.
7) Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur.
8) Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır.
9) Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. 4
2) Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. 3
3) Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. 4
4) Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. 4
5) Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. 3
6) Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. 4
7) Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. 3
8) Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. 4
9) Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 4
10) Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. 4
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 5 33 165
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 171