Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
| Öğrenme Kazanımları |
|
| 1 - Bilgi |
| Kuramsal - Olgusal |
| 2 - Beceriler |
| Bilişsel - Uygulamalı |
1) "Belirsiz Geçmiş Zaman, -Dan önce, -Dan sonra, -madan önce, -dıktan sonra" kalıplarını bilir.
|
2) "Pekiştirme, gibi, kadar"
|
3) "Geniş Zaman, -CA, -A göre, bu yüzden/bu sebeple, belki...belki, hem...hem, ne...ne, ya...ya, ister...ister" kalıplarını bilir.
|
4) "-ma/-mak/-Iş, Dolaylı Anlatım" kalıplarını bilir.
|
5) "-(y)Ip, -madan, -mayıp, -()ArAk" kalıplarını bilir.
|
6) "-(y)Abil-" kalıbını bilir.
|
7) "-mAk için, -mAk üzere, ...diye sormak, ...diye cevap vermek" kalıplarını bilir.
|
8) "-an/-en" kalıplarını bilir.
|
| 3 - Yetkinlikler |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
| Öğrenme Yetkinliği |
| Alana Özgü Yetkinlik |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Belirsiz Geçmiş Zaman, -Dan önce, -Dan sonra, -madan önce, -dıktan sonra |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| 2) |
Pekiştirme, Gibi, Kadar |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| 3) |
Geniş Zaman, -CA, -A göre, bu yüzden/bu sebeple, belki...belki, hem...hem, ne...ne, ya...ya, ister...ister |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| 4) |
-ma/-mak/-Iş, Dolaylı Anlatım |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| 5) |
-(y)Ip, -madan, -mayıp, -()ArAk |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| 6) |
-(y)Abil- |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| 7) |
-mAk için, -mAk üzere, ...diye sormak, ...diye cevap vermek |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| 8) |
-an/-en
Genel Tekrar |
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
| 2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
| 3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
| 4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
| 5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
| 6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
| 7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
| 8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
| 9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
| 10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
| 11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|